На найбільш актуальні запитання ПІК щодо актуальних змін та анонсованих нововведень розповів начальник міського управління транспорту та зв’язку Андрій ГІГЛЮК.
Про новий конкурс серед приватних перевізників…
Договори з приватними перевізниками закінчилися 31 грудня 2020 року. Зараз наше ключове завдання – організувати нову маршрутну мережу. Після того, упорядкувати та визначити чи не потрібно змін по комунальних маршрутах. Далі – оголосимо новий конкурс. А вже в лютому плануємо ввести в дію результати конкурсу й затвердити переможців, підписати нові договори та на нових умовах працювати.
Ми розуміємо, що в першу чергу надаємо розвиток КП «Електроавтотранс», зокрема, тролейбусним та автобусним комунальним маршрутам. Відповідно від цього будемо визначати, які маршрути можуть обслуговувати приватні перевізники. Насправді все ж таки ми розуміємо, що найближчі п’ять років приватники будуть в нашому місті. Єдине питання, яке відкрите та дуже болюче: «На яких умовах вони планують надалі працювати?».
Не проблема оголосити новий конкурс, проблема визначити умови, на яких вони будуть працювати. Тому є певні дискусії та питання, які потрібно вирішити.
Про старі та нові маршрути…
З практики попередніх років ми знаємо, що приблизно 9-10 маршрутів, які на даний момент обслуговують приватні перевізники, надалі або зникнуть, або їх реформують, тобто об’єднають з іншими маршрутами. Тому що є такі маршрути, на яких працюють 1-2 автобуси, або взагалі не виїжджає жодного, змісту таких перевезень немає. Тому є певні пропозиції щодо цього.
Станом на сьогодні ми маємо 39 маршрутів. Якщо відпаде 9-10 маршрутів, то близько 30 маршрутів все ж таки залишиться. З них більш ніж половина буде обслуговувати КП «Електроавтотранс», а інші 40% – приватні перевізники.
Про вимоги приватних перевізників…
Від приватних перевізників ми маємо окремі побажання. Головне з них – зменшення навантаження пільгових перевезень, тобто пенсіонерів та осіб з інвалідністю, їх кількість у кожному транспортному засобі. Друга вимога: можливий варіант підняття вартості проїзду.
Окрім того, ними пропонувалося відшкодування за перевезення пільговиків. Але на цей момент це питання не розглядається. Десь є якійсь поступки, на які ми можемо піти, а є такі межі, які ми не можемо перетнути.
Про ймовірну зміну ціни за проїзд…
Є пропозиція та розрахунок про можливе підняття вартості проїзду в комунальному транспорті. Ми розуміємо, що 4 гривні по електронній картці «Галка» – це досить символічна оплата. Відповідно, є певні розрахунки, які подало КП «Електроавтотранс»:
– по електронній картці «Галка» – 6 грн.;
– по будь-якій іншій платіжній картці – 8 грн.;
– за готівку – 10 грн.
Чому така дорога готівка? Тому, що ми по максимуму хочемо перейти на електронний квиток для того, щоб максимально облікувати кількість поїздок та кількість пільговиків. Щоб мати реальну картину і статистику. Звичайно ж, маємо ще відсоток тих пасажирів, які платять готівку.
Про можливу зміну ціни у приватників…
Щодо приватних перевізників, то вони наразі про конкретні цифри не говорять. Вони мали б надати пропозиції, із реальними розрахунками, які має провести профільна установа, аудиторська фірма, щодо вартості проїзду на своїх маршрутах. В першу чергу на що б’ють приватники – кількість пільговиків, яку вони перевозять. Варіант щодо розміщення валідаторів у приватних автобусах розглядався. Але, у такому разі, вони автоматично вимагатимуть відшкодування.
Про перевезення в селах Франківської ТГ…
Насправді ми маємо розуміти, що нові маршрути мають покривати не тільки місто, а й приміські села, які приєдналися. Наразі ми маємо три села (Камінне, Тисменничани та Радча), які не мають міських маршрутів. Там ще працюють перевізники, з якими укладала договори обласна державна адміністрація. Зараз ми це питання узгоджуємо, визначаємо, врегульовуємо, розробляємо варіанти, хто б міг взяти участь в конкурсі. Адже не проблема організувати маршрут, проблема на яких умовах там працюватимуть перевізники. Тому що ми маємо практику, коли на певних маршрутах їдуть 1-2 автобуси, відповідно, маршрут є, а мешканці телефонують зі скаргами.
Коментар
Руслан МАРЦІНКІВ, міський голова Івано-Франківська:
«В нас є розроблений план на п’ять років щодо транспорту. Буквально найближчий тиждень ми оголосимо новий конкурс на перевезення. Наша ціль – перевести приватний транспорт на комунальний. Але це буде поетапно. І ці етапи є визначені. Дай Боже нам це реалізувати. Також важливим є запровадження електронного квитка. Найближчим часом ми презентуємо цю стратегію. Вона передбачає, зокрема, два так званих «хаба». Вони будуть розміщуватися біля Європейської площі (на перетині вулиць Коновальця-Бандери) та на вулиці Юності (біля АС №4). Там можна буде залишити машину і, відповідно, пересісти на комунальний транспорт».
Читайте також:
Читайте нас у тг