Івано-Франківськ

Ретро Франківськ: 114 років тому сталася жахлива залізнична катастрофа (ФОТО)

На початку вересня 1907 року неподалік Станіславова трапилася жалива залізнична катастрофа, яка забрала життя гімназиста Антона Зачека.

katastrofa 1

Про страшну біду стало відомо в середу, 4 вересня, о 10-й годині вечора, коли на місце трагедії терміново вирушила бригада зі станиславівських залізничних майстерень.

Як виявилося, потяг, який відбув зі Станиславова о 5 годині 24 хвилини пополудню, між станціями Букачівці та Журавно зійшов з рейок, внаслідок чого загинули двоє людей: згаданий учень 3-го класу гімназії та ще один пасажир, купець із Бродів на прізвище Вашіц, писав “Збруч“.

katastrofa   ofiara

Як повідомляв Kurjer Stanisławowski, серед мешканців Станиславова, які також постраждали в цій аварії, але залишилися живими, були Марія Лясковська, Гелена Слабінська, Арон Плесер, а також двоє залізничників – Маркус Блам і Едвард Черни.

katastrofa   text scaled

Ця подія набула великого розголосу в Галичині. Краківський тижневик Nowości Illustrowane опублікував детальний фотозвіт про катастрофу, зауваживши, що це найбільша залізнична аварія з тих, які трапилися за кілька останніх років.

Потяг був складений із двох локомотивів і 13 вагонів, серед яких – два багажних, один поштовий та 10 пасажирських. Найбільше не поталанило пасажирам третього вагона, який, перекинувшись, розбився вщент.

Майже не постраждали локомотиви та поштовий вагон, причеплений зразу за ними, – він зійшов з колії, але не перехилився і вгруз у землю за два метри від рейок. За даними краківського часопису, поштарі перевозили з Румунії до Відня два мільйони корон.

Poshtovyj vagon u yakomu z Rumuniyi do Vidnya vezly 2 miljony koron

За повідомленням журналу Nowości Illustrowane, усі пасажирські вагони були переповнені (загалом цим рейсом скористалися близько 500 подорожніх). Був серед пасажирів відомий у той час літератор Єске-Хоїнський, який, на своє щастя, не постраждав.

katastrofa 4

Залізнична аварія викликала великий переполох серед пасажирів, які в паніці тікали подалі від місця трагедії. Ще більшого розпачу та моторошності додавала темрява, яка на ту пору вже згустилася (катастрофа сталася близько 8-ї години вечора), та рясний осінній дощ.

katastrofa 2

«Катастрофа своїми розмірами перевищує те, що відбувалося в останніх роках на галицьких залізницях. Знову маємо трупи, тяжко поранених, які не зможуть приступити більше до праці. Все це є наслідком панівних порядків на залізниці», – нарікали краківські журналісти, вказуючи на те, що пасажири вже навіть не мріють про якісь зручності під час мандрівок галицькими залізницями, але Дирекції залізниць необхідно подбати бодай про безпеку мандрівок.

До речі, як повідомляв Kurjer Stanisławowski, того ж дня на місце трагедії відбув директор залізниць у Станиславові Ґерард Ферстенбурґ у супроводі старшого інспектора Люфта, інспектора Потучека та залізничного урядовця із Галича Пілецького.

katastrofaSudovo zaliznychna komisiya na choli z generalnym inspektorom zaliznytsi Pasherom na mistsi katastrofy   komisya

Щоби встановити причину нещасного випадку, на місце події виїхала також спеціальна урядова комісія. Упродовж двох наступних днів залізничний рух між Станиславовом і Львовом було припинено.

Читайте також: 

Приєднуйтесь до нас  у Facebook,Instagram,Youtube та  Telegram

Читайте нас у тг






Коментарі

0

Коментарів ще немає

© 2020 Всі права захищено