У двадцятих роках у Польщі існувало громадське об’єднання L. O. P. P., або «Ліга протиповітряної оборони». Її осередок був і у Станиславові, розповідав “Репортер“.
У 1926 році виникла думка побудувати в місті аеродром, проте майже два роки точилися суперечки довкола місця його розташування. Пропонували два варіанти – на пустирі «Діброва» та в районі сучасного заводу «Позитрон».
У 1928 році було прийнято остаточне рішення – «Діброва» – та почалось акумулювання коштів під будову.
Роботи розпочались у 1934 році, тривали два роки й коштували 400 000 злотих. Восени 1936 року аеродром було завершено.
Він займав 30 га, на яких, крім ґрунтової злітно-посадкової смуги, були будинок аеропорту, ангар, склад пального, гараж і гуртожиток для пілотів.
Із самого початку тут планували розмістити школу пілотів. Навесні 1937 року став знаковим днем в історії станиславівської авіації. Тоді місто отримало свої власні літаки.
Це були спортивні 10 RWD-8 та 1 RWD-13, які люб’язно передало Сілезьке воєводство. Такі літаки ідеально підходили для навчання.
Так виникла школа пілотів LOPP im. Gen. Tadeusza Kasprzyckiego, яка, за деякими даними, була другою у Польщі. Командиром навчального закладу був майор Долецький, під началом якого перебували чотири інструктори та 10 осіб обслуги.
Першими набрали 20 випускників курсу планерної підготовки. А за роки існування школи тут пройшли вишкіл близько 200 пілотів.
Читайте також на тему:
Читайте нас у тг