Неможливо передбачити подальший розвиток компанії. Розглянемо, які кроки треба виконати для ліквідації суб’єкта підприємницької діяльності.
Підстави для ліквідації
Суб’єкт підприємницької діяльності (підприємство, компанія) може бути ліквідований на підставі таких факторів:
- банкрутство;
- добровільне рішення засновників, власників чи правонаступників компанії;
- досягнення мети проєкту, завершення терміну його створення;
- скасування державної реєстрації підприємства;
- рішення суду.
Процедура починається з ухвалення відповідного рішення уповноваженими представниками компанії. Складається протокол та визначається ліквідатор або ліквідаційна комісія.
Етапи ліквідації підприємства
Після ухвалення рішення розпочинається процес ліквідації. Він складається з кількох етапів:
- Реєстрація рішення в ЄДР — до державного реєстру вноситься відповідний запис. Після цього повинно відбутись публічне оголошення про припинення існування суб’єкта у спеціалізованому виданні. У цьому оголошенні вказується порядок і строк пред’явлення вимог кредиторами. Також кожному кредитору надсилається відповідне повідомлення.
- Інвентаризація та оцінка зобов’язань, активів, майна — містить всі фінансові та правові зобов’язання підприємства перед кредиторами, партнерами, працівниками та іншими сторонами. Ця процедура допомагає визначити реальний обсяг заборгованості та правильно розподілити майно для її покриття. Інвентаризація активів важлива для визначення реальної вартості майна, яке буде розподілено після припинення діяльності.
- Стягнення грошових зобов’язань – переговори з боржниками, використання правових засобів для стягнення боргів і т.д.
- Звільнення працівників — попередження мінімум за 3 місяці, повний розрахунок щодо заробітної плати, компенсації за невикористану відпустку тощо.
- Вирішення бюрократичних та організаційних аспектів — інформування учасників (акціонерів, власників тощо), анулювання дозволів та ліцензій, закриття відокремлених підрозділів, філіалів.
- Продаж майна та розрахунки з кредиторами.
- Розподіл залишкових коштів та майна між учасниками підприємства (власниками та акціонерами) відповідно до їхньої частки в статутному капіталі.
- Складання та затвердження ліквідаційного балансу — документа, що відображає фінансовий стан підприємства під час ліквідації. Його потрібно подати до контролюючого органу.
Після здійснення цих етапів потрібно виконати кілька завершальних заходів. Ліквідатор повинен виписати всі залишкові кошти з ліквідаційного рахунку, який використовувався під час процедури. Після цього банк його закриває та виписує відповідну довідку. Документи, що пов’язані з ліквідацією, передаються до архіву для тривалого зберігання. Якщо підприємство мало печатки, їх потрібно знищити.
На цьому формальності завершуються. Підприємство ліквідовано.
ПАРТНЕРСЬКИЙ МАТЕРІАЛ
Читайте нас у тг