Івано-Франківськ

Підготовка кадрів для fashion-індустрії: що пропонують у Міністерстві економіки (ФОТО)

Захід об’єднав відомих дизайнерів країни та представників креативних індустрій. 

0 3

Українські бренди стають все популярнішими як всередині країни, так і у світі. Та разом з тим підвищується проблема у працівниках: сьогодні знайти швачок та закрійників вкрай складно. Проблеми ринку праці прямо впливають і на легку промисловість.

1 22

У Києві, 26 листопада відбувся круглий стіл “Як креативні індустрії можуть навчати кадри в центрах профтехосвіти ДСЗ, як бізнесу доєднатися до наглядової ради і впливати на підготовку кадрів». Захід об’єднав відомих дизайнерів країни та представників креативних індустрій. 

2 17

Участь у круглому столі взяли Перша віцепрем’єр-міністерка України – Міністерка економіки Юлія Свириденко, заступниця міністра економіки України Тетяна Бережна, директорка Державної служби зайнятості Юлія Жовтяк.

3 15

«Ми розуміємо, що проблема номер один, не тільки для креативних індустрій, а й для всіх роботодавців – це брак кваліфікованих працівників. Нині ми маємо проблему із структурним безробіттям, коли на ринку є фахівці, є вакансії, але пошукачі роботи і роботодавці не можуть задовільнити потреби одне одного. Саме тому ми почали реформу Центрів професійно технічної освіти Державної служби зайнятості. Бізнес може долучитися до наглядових рад ЦПТО і впливати на те на які професії і як навчають слухачів курсів, щоб вони отримували навички, які нині затребувані роботодавцями», – зазначила Юлія Свириденко, Міністерка економіки України. 

8 4

На заході представили державні програми підтримки бізнесу від Міністерства економіки, в тому числі спрямованих на підготовку та забезпечення кадрами.

4 13

«Ми пропонуємо бізнесу низку інструментів підтримки, серед яких гранти на розвиток своєї справи – від мікрогранів у 250 тис грн до грантів на 8 млн грн. Також  готові допомогти у вирішенні проблеми нестачі кадрів – через навчання потрібних підприємцям фахівців, або підвищення кваліфікації їхніх співробітників в центрах профтехосвіти чи через програму ваучерів. Підтримуємо фінансово бізнес, який бере на роботу внутрішніх переселенців, компенсуємо витрати на облаштування робочих місць для працівників з інвалідністю», – додала Тетяна Бережна, заступниця Міністерки економіки України. 

10 3

Одна із можливостей, про яку говорили представники центральної влади, стосується налагодження співпраці між представниками креативних індустрій та Центрами профтехосвіти Державної служби зайнятості.

12 3

Як зазначила директорка ДСЗ у Центрах є вся необхідна база для навчання, кваліфікації та перекваліфікації працівників для легкої промисловості.

“Тільки в цьому році 486 людей пройшли навчання для роботи у креативних індустріях в центрах профтехосвіти Служби зайнятості. Таким професіям ми навчаємо у п’яти з восьми наших закладів: у Рівному, Полтаві, Харкові, Одесі та Львові. Ми індивідуально підходимо до кожного роботодавця та можемо під кожного створити окрему освітню програму, яка необхідна саме для вашого виробництва. Можемо працювати в рамках дуальної форми навчання, тобто, ми даємо людині коротку теоретичну частину, а далі людина проходить практику на вашому виробництві, з подальшим працевлаштуванням. Наші центри оснащені сучасним обладнанням та технологіями”, – каже Юлія Жовтяк, керівниця Державної служби зайнятості України. 

7 5

Тож основна ідея заходу – напрацювання формату співпраці підприємців та освітніх закладів ДСЗУ щодо підготовки кадрів. Для цього представників креативних індустрій запросили в Рівненський центр профтехосвіти, щоб учасники змогли побачити практичну сторону такої співпраці: від обладнання, на якому можуть вчитися майбутні працівники – до підходів та можливостей у навчанні.

Вони відвідали екскурсію навчально-виробничими майстернями Рівненського ЦПТО, побачили можливості освітнього закладу щодо підготовки кадрів для fashion-індустрії та відвідали майстер-клас «Як креативні індустрії можуть навчити кадри в центрах профтехосвіти ДСЗ».

6 8

Представники креативних індустрій відзначили, що дефіцит в професіях справді великий і утримувати виробництво тяжко. Тому вони відкриті до нових можливостей.

“Дякую за те, що ви робите і за те, що розповідає про це. Найбільше чого не вистачає, окрім програм –  популяризації цих професій. Нам треба брати дієві механізми, створювати глобальну програму, щоб дівчата, яким зараз 16, пішли працювати в цю крафтову професію, щоб вони захотіли цього. Це, мабуть, найважливіше”, – каже Анна Бец, засновниця бренду “Must have”.

9 3

Крім того, засновники українських брендів ділилися ідеями щодо розвитку галузі.

“Ми живемо в час диджиталізації й зараз дуже важливо на кожному виробництві встановлювати системи, які можуть правильно розподіляти роботу і подавати людям це у зрозумілому форматі. Ми зараз використовуємо програму на виробництві, яка видає задачі у телефоні. Тобто, ти приходиш на роботу, відкриваєш телефон, в тебе з’являється спідниця, яку ти маєш сьогодні пошити, ти її шиєш, відмічаєш, що ти це зробив, і бачиш скільки коштів ти сьогодні заробив. Для молодого покоління це і зручно і зрозуміло”, – каже Іван Фролов, засновник бренду “Frolove”.

14 2 scaled

“Є великий дефіцит людей, які працюють якісно і довго роблять ручну роботу. І має бути градація цих спеціалістів. Вони мають вміти робити цю роботу та розвиватися у цьому. Наразі кваліфікація у швачок низька, а зарплатня висока. Нам потрібно змінювати цю освітню базу, щоб вона була дійсно привабливою”, – каже Юлія Логвін, засновниця бренду “Jul”.

15 2

Подія відбулася в партнерстві Міністерства економіки, ГО «Розвиток бізнес-сектору України» та за підтримки проєкту Агентства США з міжнародного розвитку USAID «Зміцнення громадської довіри (UCBI)».

Читайте також: 

Читайте нас у тг






Коментарі

0

Коментарів ще немає

© 2020 Всі права захищено