Культура розпиття кави набирає обертів. Кав’ярні відкриваються повсюди. Вони пропонують відвідати напої у спокійній обстановці та купити каву з собою. Починаючі підприємці вважають, що відкрити такий заклад дуже просто – достатньо купити машину та зерна для приготування кави. Але у реальності все складається на так. При відкритті кав’ярні доведеться зіткнутися з багатьма проблемами та витратами. Але якщо грамотно поставитися до бізнесу, у майбутньому кав’ярня може стати прибутковим бізнесом.
Концепція кав’ярні
Перш за все треба визначитися з форматом, в якому буде працювати кав’ярня. Це може бути:
- пересувна точка продажу, облаштована у транспортному засобі, – це не дуже витратний бізнес, потребується тільки автівка, обладнання для приготування напоїв, продукти та посуд;
- острівець у торговельному центрі – популярне місце відпочинку, у такій кав’ярні можна відвідати каву за столиком та купити напій з собою, до меню можуть входити десерти та випічка;
- кафе – витратний бізнес, треба орендувати або придбати приміщення, купити меблі, обладнання, скласти меню, найняти персонал тощо, прибуток залежить від грамотно складеного бізнес-плану та розташування закладу;
- вендингові апарати – машини самообслуговування, треба закупити обладнання та отримати дозвіл на його встановлення, один пристрій не принесе значний прибуток, треба організувати мережу.
Вибір формату залежить від стартового капіталу. Кав’ярню можна відкрити з нуля або придбати готовий бізнес. Другий варіант простіший.
Оформлення бізнесу
Перш за все, треба вибрати форму ведення бізнесу. Найчастіше підприємці йдуть шляхом ІП. Треба визначитися з податками та відкрити рахунок у банку. Потім потрібно встановити касу, особливо якщо мова йде про кафе. У пересувній точці може бути тільки розрахунок готівкою. В інших випадках не обійтися без онлайн-терміналів.
Вибір кавових зерен
Відвідувачі йдуть у подібні заклади за якісною кавою. Отже, треба відповідально віднестися до вибору зерен. Найкраще підійде свіжообсмажена кава власного помелу. З неї виходять напої з багатим смаком та ароматом. При виборі сорту треба орієнтуватися на аудиторію. Любителі охоче куплять дешеву каву, яка приготовлена з суміші арабіки та робусти. Для тонких цінувачів треба запропонувати каву з чистої арабіки та сумішей у різних пропорціях.
Меню кав’ярні
В асортименті має бути великий вибір кави. Обов’язково треба додати класичні напої: еспресо, американо, латте, капучино. Також можна запропонувати напої за авторськими рецептами. Асортимент можна урізноманітнити за рахунок сиропів, топінгів та різних видів молока – мигдалевого, соєвого, безлактозного.
У меню кав’ярень часто входять десерти та випічка. Можна запропонувати торти порціями, тістечка, круасани, пончики та ін. Асортимент залежить від формату кав’ярні. У будь-якому разі меню не повинно бути переповненим пропозиціями.
Розташування закладу
Від місця розташування залежить потік клієнтів та прибуток. Вдалі варіанти:
- зупинка громадського транспорту – забезпечує високий трафік;
- бізнес-центр – кав’ярню будуть відвідувати робітники та клієнти;
- торговельний центр – багато покупців після шопінгу відпочиває за чашкою кави;
- житловий комплекс – буде висока прохідність.
При виборі будь-якої локації існує вірогідність зіткнутися з конкуренцією.
Інші нюанси
Для приготування кави потрібно купити обладнання. Також треба подбати про постачання посуду. Перед відкриттям необхідно найняти персонал. Після можна починати роботу.
Партнерський Матеріал
Читайте нас у тг