Івано-Франківськ

Історія однієї перемоги: як Китай повернув кошти за товар повним обсягом

За свої права споживача варто боротися навіть на міжнародному рівні, але не зловживати довірою продавців.

Торгівля онлайн увійшла в повсякденне життя на рівні звичайних продажів-покупок. Зручно, іноді й дешевше, ніж у крамницях. Та й вибір товарів неабиякий. Однак треба бути дуже обачними з обранням віртуального майданчика, заздалегідь вивчити правила та знати свої права як споживача. 

Суперечка за сукню

Поділюся досвідом однієї покупки. Сподіваюся, він стане в пригоді іншим та спонукатиме бути уважними при укладанні договорів купівлі-продажу онлайн. 

Торік купила в Івано-Франківську розкішну сукню в стилі Бохо з попліну. Трохи пораділа обновці та й продала. Опісля дуже шкодувала, тож замовила собі нову на AliExpress. Вибрала на сайті відповідний фасон, бренд, розмір і колір та попередньо оплатила товар разом із доставкою з Китаю. 

На сайті відстежувала рух замовлення, яке виконали доволі швидко. В передчутті насолоди від обновки приходжу до відділення Укрпошти. Отримую на диво маленький пакетик, відкриваю, а там …чудо з білизняної тканини бруднобілого кольору, вузьке і коротке, з непевним вирізом горловини… Забираю з пошти, але за порадою операторки відділення в Угорниках (дякую!) не підтверджую покупки на сайті.

ea40314e c7fd 4010 b2a6 85dd332a42a6

Шукаю на AliExpress можливість повернення. У розділі “Повідомлення” зв’язуюся з продавцем. Надсилаю скаргу-претензію, яку підтверджую знімками. Мій запит відхиляють. Мовляв, надісланий товар відповідає розміру. На підтвердження продавець надсилає файл із розмірною сіткою.

Не здаюся. Тим паче, що на тому виробі, яке лише умовно можна назвати сукнею, стали з’являтися плями, що свідчить про неякісне нанесення принту. Вони є всюди. 

f6c3793a 6098 4390 aadd f68c07ae8711

Та й про яку відповідність розміру можна казати? Ось для XXL окружність грудей ОГ має бути 110, а воно в грудях вузьке, горловина страшна, розширена, як на слоні. В стегнах розмір XXL повинен мати 114-121 см. А тут зовсім не такі розміри. І довжина для фасону Бохо – це ж максі, а тут – до колін.

Усе це описую в новому запиті:

Карикатура, а не пошиття. Не псуйте іміджу, бо це повна невідповідність замовленню: ні за розмірами, ні за якістю, ні за фасоном”.

На підтвердження додаю відео та нові знімки. Заодно прошу не тільки повного повернення сплачених коштів, але й відшкодування моральної шкоди в розмірі 500 грн.

До честі AliExpress, мій запит прийняли, спір розглянули в доволі короткий термін і повернули повну вартість сукні, попередньо оплачену за замовлення. 

Дякуємо, що звернулися до AliExpress, – йдеться у листі-відповіді. – Нижче наведено остаточне рішення вашого запиту на повернення та відшкодування. Інформація про замовлення. Назва товару: Елегантна бохо вільна сукня максі з ретро-принтом, рукавами 3/4 та кишенями, довга сукня, повсякденна офісна жіноча сукня-пуловер, жіноча. Остаточне рішення: повне відшкодування оплати замовлення. Ми підтримуємо вас, забезпечивши ПОВНЕ ПОВЕРНЕННЯ КОШТІВ. Ми продовжуватимемо вдосконалювати послуги та продукти продавців у майбутньому. Водночас я хотів би висловити вам свою щиру подяку. Саме завдяки порадам та думкам таких щирих споживачів, як ви, ми можемо постійно вдосконалювати та покращувати наші продукти та послуги. З найкращими побажаннями”.

aeff4df7 4986 49b1 8711 35cd8d7c1f38

Команда управління справами AliExpress”.

Щоправда, моральних збитків не відшкодували. Хіба що як бонус – ота підробка під відомий бренд, однак вона годиться хіба що на ганчірку. Зате досвід отримала. Тож наступного разу буду обачною при замовленні товарів онлайн. 

  • Перед замовленням товарів варто прочитати відгуки інших покупців.
  • Так само – дізнатися про кількість виконаних аналогічних замовлень.
  • В Google-пошуковику за знімком можна знайти аналогічний товар на інших торговельних майданчиках і вибрати потрібний. 
  • А головне – уважно читати всі умови купівлі та ймовірного повернення товару у випадку, якщо надсилають неякісний.  

yak vidkryty spir aliekspres

Зловживати довірою не варто – можна загриміти до тюрми

Практика відкриття спорів поширена. Розповіли про такий досвід замовлення айфонів та іншої продукції Apple на популярному віртуальному майданчику. Молодий чоловік відкривав спір, що не отримав товар, і йому повертали кошти, а він, своєю чергою, продавав нові айфони за значно нижчою ціною. Користувався таким способом десь кілька місяців. Замовляв це все з різних акаунтів і не до України, а десь в інші країни, сам їздив отримувати посилки. Далі щось пішло не так, і молодик відсидів в рік у закордонній в’язниці.

Ця схема має назву “friendly fraud” або “chargeback fraud”, – знаходимо пояснення в чаті GPT. – Friendly fraud буквально – “дружнє шахрайство”. Chargeback fraud – більш вузький термін, коли аферист ініціює чарджбек через банк або платіжну систему після отримання товару. Також зустрічаються інші назви: Return fraud – коли повертають товар, але підроблений або з іншим вмістом. INR fraud (Item Not Received) – шахрайство з твердженням, що товар не був отриманий. Це серйозні порушення правил платформи й закону. Для захисту продавців Amazon, AliExpress і PayPal мають системи фільтрації, ведуть чорні списки й перевіряють підозрілі акаунти”.

Як висновок: торгівля онлайн дуже спрощує та урізноманітнює придбання необхідних товарів та послуг. Однак варто дотримуватися певних правил і бути взаємно доброчесними. 

Людмила Стражник. Фото і знятки авторки

Читайте також:

Оперативні новини у TELEGRAM






Коментарі

0

Коментарів ще немає

© 2020-2025 Всі права захищено