Івано-Франківськ

Молодь обирають престиж, а не попит на ринку праці: підсумки вступної кампанії

За статистикою, найбільше заяв цього року подали на менеджмент, право, філологію, психологію та інші спеціальності.

Молодь обирають престиж, а не попит на ринку праці: підсумки вступної кампанії

Щороку вступна кампанія в Україні показує одну й ту ж тенденцію — молодь масово прагне стати юристами, менеджерами, айтішниками, психологами чи політологами. Водночас спеціальності, яких зараз критично потребує країна — інженерія, енергетика, транспорт, будівництво, БПЛА — залишаються в тіні. Про це пише ПІК із посиланням на ВВС.

“Навіть зростання вартості навчання на “модних” спеціальностях не зупиняє вступників. У Міністерстві освіти визнають: попри держзамовлення, стипендії та гранти для дефіцитних напрямів, молодь все одно обирає престиж, а не попит на ринку”, – йдеться у повідомленні.

За статистикою, найбільше заяв цього року подали на менеджмент, право, філологію, психологію, маркетинг, міжнародні відносини, ІТ та медицину. Із цього переліку лише освіта, медицина та частково психологія збігаються з державною потребою.

“Реальний попит на ринку праці суттєво інший. Роботодавці шукають переважно робітників — технічний персонал, монтажників, механіків, інженерів, а також фахівців з технічних спеціальностей, які зараз не в пріоритеті у вступників”, – додають у виданні.

Попри оптимізм Міносвіти щодо того, що “талановита молодь залишається в Україні”, дослідження показують: з кожним роком все більше українських студентів обирають навчання за кордоном. З 2022 року ця кількість різко зросла — до 115 тисяч у 2024 році.

Експерти попереджають: для повоєнної відбудови країни знадобиться щонайменше 1,5 мільйона працівників — здебільшого не з вищою освітою, а з прикладними навичками. Але поки що молодь обирає не те, що потрібно економіці, а те, що популярно.

Читайте також у ПІК:

Оперативні новини у TELEGRAM






Коментарі

0

Коментарів ще немає

© 2020-2025 Всі права захищено