
У соцмережах активно обговорюють відео, на якому видно дерев’яні елементи під старим мостом на вулиці Галицькій, що в Івано-Франківську. Користувачі припускали, що міст «підперли деревʼяними кубами», що викликало хвилю жартів і занепокоєння. Втім, у міськраді пояснили: йдеться не про «підпирання мосту деревʼяними кубанами», а про частину затверджених проєктних рішень для моніторингу стану та страхування опор.
Як повідомив заступник міського голови Михайло Смушак, наприкінці 2024 року міст через річку Бистриця Солотвинська пройшов експертне обстеження, яке виконало ТОВ «Науково-виробнича фірма “Мостопроект”». За його результатами об’єкт визнано таким, що потребує капітального ремонту та виконання першочергових заходів безпеки.
Що саме рекомендували експерти
У звіті зазначено необхідність влаштування страхувальних опор для прогонів 5–6, 6–7, 7–8 та 8–9 — це ділянка шляхопроводу над вул. Надрічною. Після цього КП «Муніципальна дорожня компанія» провело тендер на проєктно-кошторисну документацію, яку також виконала компанія «Мостопроект».
Згодом був проведений тендер на поточний ремонт конструкції мосту — роботи з невідкладних протиаварійних заходів виконуються ТОВ «Будівельна компанія “Адамант”». Укладання угоди відбулося 23 липня 2025 року на суму 15,8 млн грн.
Чому під мостом з’явилися дерев’яні клини

Те, що користувачі соцмереж назвали «дерев’яними кубами», насправді є частиною конструктивних рішень із моніторингу стану моста, каже Смушак. Згідно з проєктом:
-
біля металевої клиновидної підкладки монтуються дерев’яні клини з лісоматеріалу м’яких порід,
-
вони поєднані між собою будівельними скобами.
Це робиться для:
- полегшення моніторингу стану прогонової будови та страхувальних опор;
- фіксації осадки або деформацій — якщо зʼявляється просвіт між балкою та підкладкою.
Якщо між балкою та підкладкою з’являється просвіт, це сигналізує про зміни в конструкції. Тоді проводиться додатковий огляд і регулювання металевої підкладки.
“Підкладку обробляють антикорозійним захистом. Встановлюють у незатягнутому стані на сталеві підкладки, щоб забезпечити просвіт до 35 мм. Проводять підклинювання балки шляхом затягування клину болтом. Поруч монтують деревʼяні клини, об’єднані скобами. У разі появи просвіту — виконують огляд та регулювання”, – йдеться у повідомленні.

Міст на вул. Галицькій збудований у 1971 році. Його довжина — 216,6 метра. Конструкція складається із залізобетонної рамно-підвісної частини та чотирьох балкових прогонів. Споруді вже 55 років, і вона давно потребує оновлення.
Що буде далі
У мерії кажуть, що всі протиаварійні роботи вже виконали. Наступний етап — проєктування капітального ремонту або повної реконструкції, після чого – роботи з оновлення моста.
Смушак додає:
-
усі рішення базуються виключно на експертних висновках,
-
роботи проводяться за затвердженим проєктом,
-
головна мета — забезпечити безпечну експлуатацію стратегічного об’єкта до повного ремонту.
Читайте також:
Оперативні новини у TELEGRAM