
З першого січня 2026 року українські виробники більше не зможуть маркувати свої напої словом «коньяк» — його замінять на «бренді». Це пов’язано із завершенням десятирічного перехідного періоду, передбаченого Угодою про асоціацію з ЄС.
За міжнародними правилами назву Cognac можуть використовувати лише напої, виготовлені у французькому регіоні Коньяк, пише ПІК.
“Про перехід до нової назви говорили ще кілька років тому, однак частина виробників визнає, що не встигла підготуватися. Вони кажуть, що зараз бізнес має більше нагальних проблем, а зміна етикеток і втрата впізнаваності продукції можуть негативно вплинути на виробництво й продажі”, – йдеться у повідомленні Agronews.ua
Водночас інша частина ринку заявляє, що готова до змін і з 2026 року випускатиме напої вже під маркуванням «бренді».
Для тих, хто не здійснить перехід вчасно, передбачені штрафи за порушення правил щодо географічних зазначень. З першого січня 2026 року вони становитимуть від 43 235 до 129 705 грн — і стягуватимуться за кожен окремий випадок неправильної етикетки.
Проте після першого січня напої з етикеткою «коньяк» не вилучатимуть з магазинів — їх можна буде купити, поки не закінчаться запаси. Головне, щоб вони були виготовлені та промарковані до початку 2026 року. Якщо ж помилка станеться у маркуванні нових партій, виробник ризикує отримати окремий штраф за порушення прав споживачів — до 850 грн.
Нагадаємо, раніше Україна також відмовилася від назв «пармезан», «фета», «рокфор», а з 2025 року заборонили використовувати такі європейські географічні назви для алкоголю, як «шампанське», «бордо», «мадера», «к’янті» та інші.
Читайте також у ПІК:
- Зеленський досі не вирішив, хто очолить Офіс Президента
- Українців можуть оштрафувати за незаконну рубку ялинок
- В Україні вилучили з продажу 24 тисячі дитячих іграшок: причина
- Де в Україні відкриють головні новорічні ялинки цьогоріч (ВІДЕО)