
В Івано-Франківську презентували перші чотири дуобуси — сучасні тролейбуси з автономним ходом, які можуть працювати як електробуси там, де немає контактної мережі. Новий транспорт виготовив львівський завод «Електрон». Загалом місто очікує дев’ять таких одиниць.
Дуобуси здатні за лічені секунди переходити з живлення від мережі на батарею, що дозволяє значно розширити географію руху громадського електротранспорту. У той час, коли країна змушена економити електроенергію, Франківськ інвестує у розвиток сталої та розумної мобільності.

«Один тумблер — і їдемо далі»
Для водія з понад 30-річним стажем Валерія Долинюка нові машини — приклад того, як виглядає транспорт майбутнього. Каже, раніше про таке могли лише мріяти.
«Раніше, щоб зняти або поставити штанги, треба було докладати фізичну силу. А тут — один тумблер у кабіні. Переключив, 15 секунд електроніка себе перевірила — і можна їхати далі. На автономному ходу батарея зараз показує до 95 кілометрів без пасажирів, а з навантаженням — стабільно близько 50 кілометрів», — розповідає водій.
Окрім цього, тролейбуси оснащені пандусами для маломобільних пасажирів, функцією «присідання» кузова, сучасними системами безпеки та комфорту.

Сучасні рішення українського виробника
За словами директора заводу «Електронмаш» Володимира Будзана, дуобуси виготовляли з урахуванням вимог міста та сучасних європейських стандартів.
«За контрактом тролейбуси мають забезпечувати мінімум 15 кілометрів автономного ходу, але на практиці батарея дозволяє долати до 70 кілометрів без контактної мережі. Це відкриває нові можливості для міста — транспорт може курсувати в районах, де немає дротів, і при цьому залишатися екологічним», — зазначив він.
Окрім автономності, машини обладнані кондиціонерами, відеоспостереженням і системою автоматичного підрахунку пасажирів.

Нові маршрути — нові виклики
У КП «Електроавтотранс» кажуть: поява дуобусів дозволить з’єднати мікрорайони, які раніше були поза досяжністю тролейбусної мережі. Водночас підприємство стикається з кадровим дефіцитом.
«Ми підписали контракт на дев’ять тролейбусів з автономним ходом. Сьогодні презентуємо перші чотири, решту очікуємо у січні–лютому. Вісім машин придбані за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку, ще одна — за грант Європейського Союзу», — повідомив директор КП «Електроавтотранс» Віталій Голутяк.
Він додав, що для запуску нового маршруту підприємству потрібні додаткові водії. Для охочих працювати організували безкоштовне навчання, і до нової групи ще можна долучитися.

Франківці самі обирають маршрут
Куди саме курсуватимуть нові дуобуси — вирішують мешканці міста. Наразі триває голосування між двома варіантами маршрутів, які мають з’єднати мікрорайони Позитрон і БАМ через вулиці Довженка, Петлюри та Вовчинецьку.
Міський голова Івано-Франківська Руслан Марцінків наголосив, що запуск дуобусів — це результат співпраці з європейськими партнерами та послідовної транспортної політики міста.
«Ми вдячні Європейському інвестиційному банку та Європейському Союзу за кредит і грант, які дозволили придбати дев’ять дуобусів. Чотири вже в місті, ще п’ять очікуємо найближчими місяцями. У лютому плануємо запуск нового маршруту», — зазначив міський голова.
Він додав, що місто поступово розширює мережу комунального транспорту, навіть в умовах війни, і закликав франківців долучатися до голосування до 31 грудня.

Початок нової транспортної сторінки
Наразі нові дуобуси проходять обкатку, а водії — підготовку до роботи на сучасній техніці. У міській владі переконані: запуск транспорту з автономним ходом стане ще одним кроком до зручнішого, екологічного та доступного громадського транспорту.
Таким чином, Івано-Франківськ завершує рік стартом нової ери міської мобільності — там, де раніше закінчувалися дроти, тепер їде електротранспорт.
Читайте також:
Оперативні новини у TELEGRAM





