Івано-Франківськ

Трамвай в Івано-Франківську: утопія чи здійсненна мрія

На сайті петицій до Івано-Франківської міської ради з'явилося нове звернення із пропозицією - запровадити трамвайний рух в обласному центрі Прикарпаття.

279904792 323071653324375 5450312345956573308 n scaled

На думку авторів ідеї, такий вид транспорту звісно потребує великої кількості коштів та часу, скажімо, на встановлення рейок. Але він є екологічно чистим, зручним та тихим.

0fb7072e 479e 4fae bf67 cbdee25dc9c2

Що думають з приводу такої ідеї франківці та влада? Наскільки реально запустити в Івано-Франківську трамвай? Журналісти ПІК зібрали думки.

У нас вже є екологічний транспорт

Директор департаменту комунального господарства, транспорту та зв’язку Івано-Франківського міськвиконкому Михайло Смушак каже, що трамвай у Франківську зараз не на часі, адже йде війна.

smushak scaled

“Давайте об’єктивно дивитися на речі. У нас війна в Україні. Трамвай – це не мільйони, це десятки мільйонів гривень, якщо не сотні, для того, щоб його запустити в місті. Коли ми будемо мати відповідні ресурси, в тому числі в Івано-Франківську будуть будувати нову, сучасну інфраструктуру, то це в принципі має право на життя”, – сказав Михайло Смушак.

Смушак зазначає, що на противагу трамваю ми маємо екологічний транспорт в “Електроавтотранс”.

“Цей вид транспорту фактично оновився, збільшився весь парк тролейбусів і до війни підприємство постійно розвивалося. На жаль, зараз ми не можемо інвестувати й у це підприємство. Проте, ми зараз закінчуємо будівництво нової тролейбусної лінії, яка з’єднає район Мазепи, Північний і Південний бульвари та Галицьку. Там залишилося 10% робіт. Тому ми розвивали, розвиваємо і будемо розвивати екологічний транспорт”, – додає Михайло Смушак.

Міський голова Руслан Марцінків також вважає, що на трамвай потрібні величезні кошти.

“Трамвайна лінія – це достатньо великі видатки. Я підтримую розвиток трамваю і тролейбусного руху, як альтернативи тому, що їде на пальному. Але це величезні кошти і це можливо тільки шляхом якихось міжнародних програм, а не коштом міського бюджету”, – сказав Марцінків.

marcinkiv scaled

Народна думка: щоб не боятись заторів

Франківець Віталій Пасенюк каже, що трамвай у Франківську, якщо не зараз, то через років 10 точно буде потрібен.

“Проблема Івано-Франківська в тому, що в нас йде масова забудова і з кожним днем все менше і менше місць залишається для того, щоб зробити грамотний трамвай. Оскільки планування трамваю – це робота не одного року, то було б добре, якби влада міста уже почала рухи в цьому напрямку, щоб не довелося зносити якісь багатоповерхівки, які збудують там, де не треба, коли місто виросте ще більше”, – прокоментував франківець.

Віталій Пасенюк вважає, що трамвай є найзручнішим і найшвидшим засобом пересування містом, але коли трамвай правильно збудований.

10551671 1693933880838237 90476139201134181 o scaled

“Тобто коли він не їде в потоці разом з усіма автомобілями, а для нього роблять незалежну частину. Вона може йти пішохідними, або зеленими зонами. Зараз трамваї роблять у світі тихими, вони не створюють якогось шуму, вібрації і в багатьох містах вони йдуть вулицями на зразок нашої стометрівки. На трамваї можна буде дістатися з одного кінця міста в інший без заторів”, – каже чоловік.

Франківець додає, що на трамвай не обов’язково може піти багато витрат.

“Хоч люди кажуть, що трамвай – це дорого, насправді ми маємо досвід кількох європейськиїх міст, коли Європа віддавала свої старі, але ще в чудовому стані трамваї містам з інших країн. Це однозначно здешевлювало процес. Є велика ймовірність, що Євросоюз інвестує нам гроші на розбудову такої мережі, тому що вони в таке вкладають гроші”, – вважає чоловік.

А хтось уже проти. Однак…

Знайшлися і ті франківці, які не підтримують ідею трамваю у місті. Вони активно висловилися у соцмережі Facebook.

Marta Kozlovska – “Немає такої потреби, адже це додаткові витрати, найкращий вид транспорту для нашого міста – це автобуси”.

Volodymyr Mulyk – “Тихий? Видно автори петиції ніколи не жили на вулиці, по якій ходить трамвай попід вікнами”.-

Олександр Овчар – “Однозначно комусь під час війни нема чим зайнятися, хоч хтось порахував рентабельність з тих хто подав заявку? Через скільки століть воно окупиться? Раціональніше зробити комунальний велопрокат, чи прокат самокатів, з теперішньою завантаженістю міста”.-

Марія В’юхова – “У нас дуже вузенькі вулиці. Ремонт трамвайної лінії будуть будувати 3 роки. Багато незручностей, об’їздів нема. І витратять дуже багато грошей. Перше хай зроблять мости і об’їзну дорогу, щоб звільнити місто”.

Вікторія Кучмій – “Дурниця повна! Краще додайте тролейбусних ліній і заберіть маршрутки, це буде плюс для екології та економія палива”.

Ось така наразі палітра думок. Чи стійке підґрунтя, на якому вона виникла – уже є запитання. Але чому б не дати висловитися якомога більшій кількості людей? За великим рахунком, це якраз не потребує коштів.

Для розгляду петиції необхідно до 5 серпня 2022 зібрати 250 голосів. Проголосувати можна – ТУТ.

Читайте також:

Приєднуйтесь до нас  у Facebook,Instagram,Youtube та  Telegram

Читайте нас у тг






Коментарі

0

Коментарів ще немає

© 2020 Всі права захищено