Влітку 1894 року у місті Станіславові виник проєкт бензомоторного трамвая. Однак після обговорень було вирішено будувати кінний трамвай. 1896 року остаточно зупинилися на електричному трамваї.
Проєктні роботи виконала фірма «Сіменс і Гальске», інформує ПІК.
1908 року було затверджено маршрути. Основна лінія мала проходити від залізничного вокзалу теперішніми вулицями Вовчинецькою, Грушевського та Незалежності (де мало йти перше відгалуження до залізничного віадуку). Далі лінія прямувала Вічевим майданом, де мало бути ще одне розгалуження: одна мала йти вул. Галицькою до парку Воїнів-Інтернаціоналістів, інша — вулицями Мазепи, Січових Стрільців, Чорновола та парку ім. Шевченка.
Усі ці плани перекреслила Перша світова війна, і в подальшому до проєкту трамваю у Станіславові вже не поверталися.
А як щодо Коломиї?
До 1886 року нафту з копалень (шиб) на дистилярні (рафінерії) на Коломийщині доставляли возами.
Тому, на початку 1880-х років надінспектор Львівсько-Чернівецької залізниці Людвік Вежбицький запропонував проєкт будівництва локальної залізниці, що сполучила б Коломию, Печеніжин і Яблунів. Цей проєкт підтримав нафтопромисловець Станислав Щепановський, який, працюючи у британському міністерстві у справах Індії, розробляв будівництво залізниць на Індостані. Щепановський створив консорціум для будівництва залізниці, заручившись фінансовою підтримкою віденської компанії M.Biedermann & Co. Консорціум розширив проєкт, включивши до нього будівництво колій до Княждвора та Слободи Рунґурської.
Будівництво тривало протягом семи місяців 1886 року силами віденської фірми Lindheim & Co під керівництвом інженера Рудольфа Матковського. Планованого відгалуження на Яблунів не збудували.
Залізницю зруйнували в роки Другої світової війни. Після війни її відбудували — навесні 1945 року з Коломиї в Рунґури прибув перший товарний потяг. Працівники НКВД заарештовували жителів Рунґурів і навколишніх сіл, щоби вивезти їх на Сибір. Проте вояки УПА розібрали рейки, зупинили потяг, солдатів Червоної армії забрали в полон, пов’язали руки, а потім відпустили. Наступного для в село знову прибули війська НКВД і поклали рейки на місце, після чого потяг таки покинув село.
У повоєнний період було споруджено відгалуження на Ковалівку, де добували вугілля.
Останній рейс відбувся 15 травня 1967 року. Того ж року залізницю розібрали.
Читайте також на ПІК:
- Трамвай в Івано-Франківську: містяни зареєстрували петицію до міської влади
- Трамвай в Івано-Франківську: утопія чи здійсненна мрія
Приєднуйтесь до нас у Facebook, Instagram, Youtube та Telegram
Читайте нас у тг