Трохи більш, як за місяць, школи мають почати новий навчальний рік. Однак повноцінний навчальний процес у навчальних закладах може не розпочатися.
ПІК зібрав кілька точок зору батьків, учнів та представників органів влади щодо можливого переходу на дистанційну форму навчання.
Батьки, які виступають проти “дистанційки”, кажуть, що досвід другої половини минулого навчального року паказав мінуси дистанційного навчання.
Інна Гаврилюк, мама учня 2 класу, побачила більше мінусів, ніж плюсів. Жінка розповідає, що дитина дома майже не вчилася. Не реагувала на пояснення мами так, як реагує на пояснення вчителя. Жінка на роботі і простежити за тим, чи дитина вчиться, чи зайшла вона у потрібну програму на мобільному пристрої, неможливо. А віддати на цей час до старших родичів немає можливості. Під час карантину жінка також працювала дистанційно, мала онлайн-конференції, наради, дзвінки, тож не мала достатньо часу на те, аби контролювати свого школяра.
”Це не навчання, Всі у вайбері, перепитати щось дитина не може. Крім того, я знала, що до зими успіхи моєї дитини – це її успіхи. Під час карантину ми разом робили домашні завдання, тести, контрольні завдання, щоби їх здати, щоби все було правильно, бо був відведений час, тому об’єктивно, це не були виконані завдання дитиною. Тому це впливає і на якість отриманих знань. Крім того, немає розкладу занять, учень не знає, який має бути урок, я мушу контролювати і писати дитині чи дзвонити, аби вона взяла потрібні книжки. Я би скоріше погодилася, щоби це було навчання на відкритому повітрі десь у парку, ніж дистанційне”, – зауважує Інна.
Також каже Інна, якщо все ж запровадять дистанційну форму навчання з 1 вересня, їй доведеться або звільнятися з роботи, або наймати когось, хто б сидів з дитиною і контролював, чи вона вчиться. Але ж найняти людину дорого і небезпечно – адже неможливо знати, з ким контактує «нянька» і чи не є вона носієм інфекції.
Батьки учнів старших класів кажуть, що із самодисципліною у їхніх дітей краще, однак також мають застереження щодо дистанційної форми навчання.
Аліна, мама учениці 10 класу, говорить, що найбільше вразило необ’єктивне оцінювання, велике навантаження і відсутність графіка навчання, чітких пояснень, що і кому робити, оскільки щодня майже всі вчителі скидали завдання і ставили дедлайни.
”Необ’єктивне оцінювання з певних предметів дуже великий мінус. І дедлайни. Вони абсолютно некоректні”, – говорить Аліна.
Учні по-своєму оцінюють «плюси і мінуси» дистанційного навчання. Велике навантаження, необ’єктивне оцінювання, терміни здачі завдань і брак чітких роз’яснень – ось головні мінуси, кажуть учні старших класів. Дома вони мали не тільки самостійно опрацювати навчальні матеріали з підручників чи додаткової літератури, але й виконувати домашні завдання. Виходило так, що практично увесь день доводилося сидіти за столом за комп’ютером чи в мобільному пристрої, що не надто добре для фізичного та й психічного здоров’я учня.
Позитив висловив один із хлопців на вулиці на запитання кореспондента ПІКу:
”Дистанційне навчання добре – вчителька не може крикнути на тебе, можеш вийти з чату, коли вона кричить”.
У коментарях кореспондентові ПІКу керівник Департаменту освіти і науки Івано-Франквської ОДА Віктор Кімакович сказав, що дистанційне навчання було вимушеним кроком. Загалом же дистанційна форма навчання, яку застосовують у світі вже давно, є лише одним з додаткових інструментів навчального процесу. Алгоритмів роботи навчальних закладів з 1 вересня у нас ще очікують, зазначає Віктор Кімакович.
Він переконаний, що для повноцінної якісної освіти потрібен очний контакт викладача і учня. Чергування очних і заочних навчальних сесій. Україна, вважає посадовець, як змогла, так впоралася на тлі інших країн, які потрапили в умови пандемії, із завершенням начального року. Багато чого вдалося зробити зусиллями місцевої влади – як от організувати відеоуроки для молодших класів силами Івано-Франківська.
”Масив роботи був зроблений величезний. Звісно, до якості телеуроків та інших форм дистанційної подачі матеріалу є багато питань. Але завжди це краще, ніж нічого. Зараз все це аналізується нами, міністерством освіти і науки. І десь ближче до початку нового навчального року ми матимемо алгоритм дій, напрацьовані результати роботи над помилками, якщо послуговуватися шкільною термінологією”, – говорить Віктор Кімакович.
Тим часом громада, вчителі і влада Івано-Франківська виступили проти дистанційної форми навчання. 22 липня під час круглого столу “Дистанційне навчання: можливості, проблеми та шляхи вирішення” міський голова Івано-Франківська Руслан Марцінків заявив, що місто зробить все можливе, аби навчальний рік у школах почався у звичному режимі.
Керівник департаменту освіти міста Ігор Максимчук прогнозує:
”За прогнозами, з 1 вересня школи міста розпочнуть роботу у традиційному, звичному режимі. Для цього ми проводимо великі підготовчої роботи: окрім поточних ремонтів, закупимо для шкіл за рахунок міського бюджету безконтактні термометри, антисептичні і дезінфікуючі засоби, тощо”.
Нагадаємо, 3 липня 2020 року прем’єр-міністр Денис Шмигаль заявив, що діти зможуть повернутися у школи за умов помірного розвитку епідемії та з дотриманням заходів безпеки. Мовляв, відміняти класичний традиційний освітній процес ніхто не збирається.
”В умовах помірного розвитку епідемії в Україні, освітній процес буде розпочатий з дотриманням елементу захисту дітей і вчителів. Режим масочний, дистанційний, дезінфекції”, – зазначив прем’єр-міністр.
До речі, наразі в Україні продовжили карантин до 31 серпня. Івано-Франківська область ще тиждень тому повернулася в червону – найнебезпечнішу – зону захворюваності населення на коронавірус.
Орест Борисікевич.
Підписуйтесь на нашу сторінку у Facebook, Instagram , Youtube та Telegram
Читайте також:
Читайте нас у тг