Івано-Франківськ

Старий міст на Пасічну: чому його варто ремонтувати вже та негайно (ФОТО)

Доцільність ремонту саме цього мосту у Франківську під час війни такий має декілька вагомих аргументів.

105340025 3770994272916340 3839190262168109404 o scaled

Операційна директорка команда ORESUND та дослідниця транспортних даних Катерина Лозовенко у своєму дописі на сторінці в Facebook підняла болючу тему стану діючого пасічнянського мосту.

Вона, зокрема, нагадала, що міст на Пасічну ще з 2020 року визнаний обмежено працездатним. Тобто, де-факто, потребує ремонту, пише ПІК.

208220627 3005307406406253 6506147308818677982 n scaled

Міст на Пасічну. 70-ті роки.

Як же виглядають конструкції споруди зараз?

Катерина Лозовенко оприлюднила світлини, на яких можете побачити стан опор та балок. Видно руйнування бетону, оголену арматуру, корозію.

421179758 7499366390126391 5768127442089645407 n scaled

Звісно, каже урбаністка, шляхопровід ще має запас міцності, але сумна правда в тому, що будь-яка така споруда можна обвалитися без попередження, просто взяти та в наступну хвилину “поїхати”.

421630923 7499367156792981 693227836544548113 n scaled

«Таке було у 2004 році у Франківську із мостом з вул. Коновальця на Черніїв, схоже сталося в Хусті нещодавно. В обох цих  випадках травмувалися та помирали люди, яки опинялися на споруді у невдалий час», – наголошує урбаністка.

421594275 7499366740126356 1885603533167995624 n scaled

Доцільність ремонту саме цього мосту у Франківську під час війни виправдана з декількох причин:

  1. Це об’єкт критичної інфраструктури, єдиний діючий міст в місті на цьому напрямку
  2. В Пасічній розташовані важливі інфраструктурні об’єкти: Обласна клінічна лікарня, КП “ЕАТ”.
  3. Наслідки від руйнування мосту можуть бути жахливими через кількість потенційних постраждалих.
F1C834155A1E 31

2008 рік

За її словами, міст потребує капітального ремонту. Точніше потребував термінового ремонту ще два роки тому, а зараз й поготів. Інакше, каже Катерина, “будемо мати острів “Пасічна”.

«Я дуже сподіваюся, що з ним нього не станеться, але окрім моїх  сподівань хочеться якихось дій збоку міста чи хоча б прояв їхньої занепокоєності. Бо мені здається, що мало хто  усвідомлює небезпеку та серйозність цієї ситуації», – резюмує Лозовенко.

Трохи історії

У 1960-х дорога на Пасічну пролягала не там, де тепер, а значно лівіше – попри теперішній магазин техніки Bosh. Через ріку був перекинутий залізний клепаний міст, значно вужчий за теперішній, розповідав історик Іван Бондарев.

417380826 7237212319675508 5427883847133027001 n scaled

Старий міст на Пасічну (зруйнували в 1969 році)

Під час повені 1969 року вода принесла велику цистерну, яка врізалася в опору. Міст вистояв, але зазнав значних пошкоджень. Його укріпили, рух відновили, втім, назріла потреба мати надійніше сполучення з лівим берегом.

Уряд виділив гроші на подолання наслідків повені, незабаром почали будувати новий залізобетонний міст (1969 рік) і дамбу вздовж Набережної. На початку сімдесятих його здали, пустили по ньому транспорт, а старий зробили пішохідним. Але чомусь не надовго.

363335874 3570117043258617 3305449953067601731 n

Старий міст через Бистрицю-Солотвинську. На задньому плані видно будову нового. Фото початку 1970-х з родинного архіву Ігоря Кисілевського.

У 1973 році старий міст підірвали. При чому з першого разу він не завалився, тож сапери мучилися з ним три дні. Прольоти здали на металобрухт, а опори демонтували настільки ретельно, що навіть сліду не лишилося. І тут виникає питання – а навіщо його було руйнувати? Мали б зараз два мости. Кому він заважав?

92011800 1592996824187436 4953222818532687872 n scaled

Міст на Пасічну. 70-ті роки. Світлина Степана Назаренка.

Читайте також: 

Читайте нас у тг






Коментарі

0

Коментарів ще немає

© 2020 Всі права захищено