Івано-Франківськ

Невідоме про відоме: еволюція тролейбусного руху в Івано-Франківську (ФОТО)

Тролейбусний рух у місті Івано-Франківськ було відкрито 31 грудня 1983 року.

MyCollages 23 scaled

На маршрут № 1 «Вулиця Хіміків — Вокзал» протяжністю 10,5 км вийшло 10 тролейбусів моделі ЗіУ-682 (№ 101—110).

1983 scaled

З нагоди запуску нового виду транспорту і святкування Нового року усіх пасажирів перевозили безкоштовно. В перші дні — це було щось на зразок атракціону.

52893296 2318516805085320 3722212812710215680 n

У 1984 році до Івано-Франківська надійшло 5 нових тролейбусів ЗіУ-682 (№ 111—115). Керівництво тролейбусного управління докладало всіх зусиль, щоб машини заводу імені Урицького замінили на сучасніші чехословацькі тролейбуси нової модифікації. Наприкінці року тролейбуси № 102, 104—107 передані у Полтаву.

ZiU 682 scaled

У 1985 році на заміну ЗіУ-682, які залишилися і були передані до Севастополя, надійшло 10 б/у Škoda 14Tr з Луганська, які одержали № 116—125.

14Tr 117 scaled

У 1986 році поступило 15 тролейбусів Škoda 14Tr (№ 126—140), у 1988—1989 роках — 16 (№ 141-156)

thumb item 523x340 627f

У першій половині 1990-х років, у перші роки незалежності України, Івано-Франківський тролейбус потерпав від нестабільності. Кількість діючих тролейбусів зменшилася із 41 до 29, коефіцієнт використання рухомого складу — з 76 % до 47 %, а витрати підприємства перекривались доходами лише на 10%.

8 travnya 1985 r SHkoda 14 Tr scaled

У 1994 році до міста надійшов один новий тролейбус ЮМЗ Т2 (№ 157) та 3 користованих Škoda 14Tr (№ 158—160); у 1995 році — 4 ЮМЗ Т1 (№ 161—164) та 6 тролейбусів ЮМЗ Т2 (№ 165—170).

PMZ 164 scaled

У 1997 році поступило 5 користованих Škoda 14Tr з Пльзеня (№ 171—175).

14Tr Plzen scaled

У 2006 році було придбано 1 тролейбус ЛАЗ Е183 (№ 176), у 2007 — 3 (№ 177—179), у 2009 — 1 (№ 180).

2007 рік. Впродовж року придбано 3 нові низькопідлогові тролейбуси ЛАЗ-183Е, яким було присвоєно  інвентарні №№177-179.

LAZ E183 scaled

2009 рік. Придбано 1 новий низькопідлоговий тролейбус ЛАЗ-183Е, якому було присвоєно інвентарний №180.

2012 рік. В лютому розпочалося установлення GPS-трекерів з оголошенням зупинок в салонах тролейбусів і автобусів підприємства. В травні  запущено в центральній диспетчерській систему GPS-моніторингу транспорту в режимі реального часу.

2015 рік. 18 травня придбано спарений тролейбус «Шкода-15Тр», якому було присвоєно інвентарний  №181. 18 вересня придбано тролейбус «Шкода- 14Тр», якому було присвоєно інвентарний №182.

Ak0 Q ANutQ scaled

2016 рік. Упродовж липня – вересня закуплено спарені тролейбуси MAN, зокрема 5 тролейбусів “GRAFT &STIFT GS GE 112 M16”, яким було присвоєно інвентарні №№183-187 та 3-х тролейбусів “GRAFT &STIFT NGT 204 M16.5”, яким було присвоєно інвентарні №№188-190. З 27 жовтня тролейбуси GRAFT & STIFT виїхали на лінію та почали свою роботу на маршрутах Івано-Франківська.

Graft Stift  scaled

2017 рік. 4 червня придбано 2 тролейбуси «Шкода-14Тр» з Чехії після капітального ремонту, їм присвоєні інвентарні №№195-196. 13 липня парк підприємства поповнився 4 спареними тролейбусами “GRAFT & STIFT NGT 204 M16.5”, яким було присвоєно інвентарні №№191-194.

Graft Stift 224 scaled

27 жовтня придбано 3 спарені тролейбуси “GRAFT & STIFT NGT 204 M16.5”, яким було присвоєно інвентарні №№197-199.

dsc 8292 scaled

2019 рік. Значне оновлення автобусного і тролейбусного парку, загалом – 65 одиниць. Придбано 29 нових тролейбусів «БКМ 321» виробництва компанії «Белкоммунмаш» в рамках контракту за проектом «Оновлення тролейбусного парку м. Івано-Франківська», який фінансувався з кредитних коштів ЄБРР та гранту Фонду чистих технологій.

В серпні-вересні надійшла перша партія тролейбусів 7 одиниць, в листопаді отримали 16 одиниць, а в грудні останню партію – 6 одиниць.

171ee367efa0ba2f85a204a55f1a7c22 696x522 1

Розвитом мережі

№1 – із відкриттям 30 грудня 1983 року першого тролебусного маршруту «Вулиця Хіміків — Вокзал» протяжністю 10,5 кілометрів, тролейбусна мережа значно розширилась.

1983 1

№2 – у лютому 1986 року (за іншими даними 25 грудня 1985 року) введена нова тролейбусна лінія до ВАТ «Карпатпресмаш», куди поїхав новий тролейбусний маршрут № 2 Вокзал — ВАТ «Карпатпресмаш».

№3 (старий) – із 1987 року діяв піковий маршрут № 3 Вулиця Хіміків — «Карпатпресмаш», який з’єднав мікрорайон «Пасічний» з промисловим районом, який проіснував короткий час і незабаром був скасований. А 1 червня 1989 року веденно односторонню лінію по вулицях Дністровська і Галицька через ЦУМ.

№4 – 15 липня 1989 року веденно в експлуатацію ланку тролебусної мережі від вулиці Хіміків до промислового вузла в селі Ямниця. Відкрито новий тролейбусний маршрут № 4 Центр — завод «ТОС», який проліг через села Угринів та Ямницю ставши, таким чином, приміським.

№3 (оновлений) – надалі нової лінії довелося чекати аж до червня 1994 року, коли відкрили новий маршрут № 3 «Вокзал — ВАТ «Родон».

kinets 80h scaled

№5 – 27 серпня 1995 року збудовано нове кільце поблизу тролейбусного депо, куди поїхав тролейбусний маршрут № 5 «вул. Дністровська — ДКП «Електроавтотранс»».

1996 depo scaled

№6 – у 1997 році був введений в дію піковий маршрут № 6 «Вул. Хіміків — Вул. Дністровська», на якому працювало 3 тролейбуси, але був скасований у 2002 році.

№7 – у серпні 2001 року збудовано нову лінію до мікрорайону «Каскад» та введено в дію тролейбусний маршрут № 7 (Вокзал — Мікрорайон «Каскад»).

№8 – у 2002 році розпочато будівництво кільцевої лінії від перехрестя вулиць Івана Франка і Незалежності, потім вул. Франка — вул. Сахарова — вул. Степана Бандери — Незалежності. 5 грудня 2002 року лінію введено в експлуатацію і з’явилися маршрути № 7 «Мікрорайон «Каскад» — вул. Сахарова» та № 8 «вул. Хіміків — вул. Сахарова». 4 лютого 2005 року введено в експлуатацію нове кільце поблизу АС-4 та введено в дію новий маршрут № 9 «Вулиця Сахарова — АС-4».

№6 (оновлений) – 31 грудня 2005 року введено в експлуатацію ще одне нове кільце поблизу АС-2 та змінено маршрут № 6 «АС-2 — Вокзал».

Новітня історія

4 квітня 2007 року введено в експлуатацію нову ланку електротранспортної мережі від перехрестя вулиць Академіка Сахарова і Степана Бандери до Європейської площі. Будівництво пускового комплексу тролейбусної лінії вулицею Степана Бандери до Європейської площі розпочато у вересні 2006 року. Довжина тролейбусної лінії в одно-шляховому вимірі становить 2924 м. До нової кінцевої продовжено маршрут № 6 «АС-2 — Європейська площа».

Будівництво нової односторонньої лінії, яка з’єднала кінцеві маршрутів № 3 і № 7 розпочалося восени 2011 року. У грудні 2011 року введено в експлуатацію цю 500-метрову (880 метрів в одношляховому вимірі) ділянку тролейбусної мережі вулицею Василя Симоненка між вулицями Івана Миколайчука і Вовчинецькою. Витрати на будівництво і облаштування нової ділянки тролейбусного руху становили близько 800 тисяч гривень. Новою тролейбусною лінією подовжено маршрут № 3.

15 жовтня 2016 року розпочалося будівництво тролейбусної лінії по вулицях Пасічній і Федьковича до обласної клінічної лікарні.

30 грудня 2016 року відкрито новий тролейбусний маршрут № 8 «Обласна лікарня — Європейська площа». Ця лінія стала доповненням маршруту № 6, який сполучав Європейську площу з АС-2. Відповідно до розпорядження міського голови Руслана Марцінківа проїзд у тролейбусах нового маршруту № 8 з 30 грудня 2016 року до 2 січня 2017 року для усіх пасажирів був безкоштовний, що стало не лише гарним подарунком для мешканців до свят, але й додатково продемонструвало зручність муніципального транспорту.

28 серпня 2017 року тролейбусний маршрут № 10 подовжено від “АС-4” до кінцевої зупинки “ВАТ «Карпатпресмаш»”. 29 вересня 2017 року рух маршруту № 9 припинено.

26 січня 2018 року введено в експлуатацію нову ланку електротранспортної мережі від вулиці Василіянок по вулиці Вовчинецькій до Привокзальної площі. 1 лютого 2018 року змінено маршрути № 6 і 8, відтепер рухаючись у напрямку Європейської площі, вони прямують через вулицю Вовчинецьку та залізничний вокзал.

Оптимізація маршрутів 

З 2 квітня 2018 року маршрути № 1 і 6 об’єднані. Маршрут № 6 прямує від радіозаводу до Європейської площі. Схема руху залишилася незмінною, а от маршрут № 1 «Вул. Хіміків — Вокзал» було скасовано. Маршрут № 3 курсує за новим напрямком «Обласна лікарня — АТ «Родон».

Відтак створено нове тролейбусне сполучення «Обласна лікарня — Мікрорайон «Пасічна» — Вокзал — вул. Незалежності — вул. Івасюка — АТ «Родон» і у зворотному напрямку. Маршрут № 8 скасований.

З 1 листопада 2019 року маршрут № 5 відновлено. У робочі дні курсує 2 тролейбуси, в суботу 1 тролейбус, у неділю вихідний.

Станом на 2020-й рік вулицями Івано-Франківська курсують:

29 – білоруських тролейбусів АКСМ 321
17 – австрійських тролейбусів Graf & Stift NGT204 M16.5 / GS GE112 M16
5 – українських тролейбусів ЛАЗ E183 D1
4 – шведські тролейбуси Volvo Kiepe B7 LA
4 – чеські тролейбуси Skoda 14Tr / 15 Tr

144 5c90c46376b2a

Читайте також: 

Приєднуйтесь до нас  у FacebookInstagram , Youtube та  Telegram

Читайте нас у тг






Коментарі

0

Коментарів ще немає

© 2020 Всі права захищено