Івано-Франківськ
16.53
USD: 26.95
EUR: 32

Домбровський кар’єр: які є шляхи вирішення екологічної загрози Калуського регіону (ФОТО)

Проблема має вирішуватися на державному рівні, тому що ані громада, ані обласна влада не в змозі боротися з нею самостійно.

DSC 0008 scaled

Домбровський кар’єр: сьогодні, 27 травня  у Калуші працювала Міжвідомча комісія   Міністерства захисту довкілля щодо екологічної проблематики Калуського гірничо-промислового району. Члени комісії наживо оглянули небезпечні екологічні об’єкти, щоб мати змогу об’ктивно оцінити ситуацію і готувати відповідні пропозиції щодо вирішення даної проблеми, яка становить загрозу не тільки Прикарпаттю й Україні, але й сусідній Молдові, інформує ПІК.

DSC 0045 1 scaled

DSC 0009 scaled

Простими заходами цю проблему не здолати…

За словами голова Всеукраїнської екологічної ліги Тетяни Тимочко, проблема постала з того моменту, коли була припинена у Калуші  діяльність місцевих підприємств, а саме – колишніх калійного та магнієвого заводів. Адже коли працювали підприємства, навколо Домбровського кар’єру існували обвідні канали, які перехоплювали опади і запобігали збільшенню об’єму кар’єру.  Зараз це страшна загроза і простими заходами її не вирішити.

“Цей регіон потребує моніторингу різних компонентів довкілля із застосуванням нових методів математичного моделювання для прогнозування ситуації. Треба негайно розпочати відведення прісних вод від Домбровського кар’єру. Адже 15-20 метрів північного борту вже практично обвалилися за ці 10 років. Йде розширення території кар’єру, а це означає, що він ще більше впливає на довкілля”, – зазначила пані Тетяна.

DSC 0031 1 scaled

Перш за все, необхідні кошти задля здійснення моніторингу екологічної ситуації…

Очільник Калуської територіальної громади Андрій Найда зауважив: для того, щоб проблема зрушила з місця, необхідно для початку виділити кошти на моніторинг просідання земельних ділянок, на моніторинг засолення.

“Кошти потрібні, щоб ми могли чітко спрогнозувати, куди далі рухатися. Крім того, необхідно запровадити переробку розсолів, тоді можна буде вирішити ці екологічні питання”, – сказав Андрій Найда.

DSC 0004 1 scaled

Також міський голова Калуша зазначив, що говорити про Домбровський кар’єр як рекреаційну зону поки зарано… А такі розмови ведуться.

“Створювати тут щось типу Солотвино – не можна, оскільки дуже не стійкі грунти, провалля у зв’язку з тим, що відбувається засолення. Щось тут будувати… ці береги вони з кожним роком змінюються”, – додав Найда.

Міжвідомча комісія з Києва має знайти способи, як відвернути екологічну катастрофу…

Ініціював створення комісії народний депутат по 85 виборчому округу Едуард Прощук.

“Я звернувся до прем’єр-міністра Дениса Шмигаля, він дав доручення міністру захисту довкілля Роману Абрамовському за розпорядженням якого була  утворена Міжвідомча комісія. І от сьогодні проведено перше засідання, далеко не останнє, безпосередньо на місці,  на Прикарпатті. Після того, як члени комісії побували на об’єктах, де є загроза техногенної катастрофи транскордонного характеру. Колеги з Києва мали можливість побачити все вживу,  адже одне дивитися  на відео, а одне побачити на власні очі”, – сказав народний депутат Едуард Прощук.

DSC 0057 1 scaled

Нардеп також повідомив, що комісія за 2-3 місяці напрацює рішення, які будуть реалізувати найближчим часом. Поки що можна говорити більш точно лише про те, що буде здійснюватися сталий моніторинг ситуації на кар’єрі  і взагалі в гірничо-промисловому регіоні міста Калуша.

Крім того Прощук зазначив, що 10 років тому вже робилася спроба вирішити дану ситуацію на Домбровському кар’єрі.

“У 2010 році був Указ Президента  згідно з яким територія була визнана екологічним лихом.  Одну з проблем  вивезення гексахлорбензолу  частково вдалося вирішити.  Але з 2015 року будь-яка робота на даних об’єктах відсутня”, – додав народний обранець.

Опісля огляду екологічно небезпечних об’єктів, комісія провела двохгодинне засідання у Івано-Франківську.

“Основне на сьогоднішній день – це зібрати всю інформацію, яка є за 12 років, проаналізувати її та  підбити підсумки і прийняти рішення щодо проведення моніторингу. Учасники засідання мають триденний термін, щоб надати пропозиції щодо ведення моніторингу”, – сказав у підсумку засідання очільник Міжвідомчої комісії Роман Шахматенко.

193461358 154200770051943 2953146355352196678 n scaled

DSC 0058 1 scaled

До слова, основну екологічну загрозу в зоні кар’єру становлять хвостосховище, сам кар’єр і просідання грунтів.

Частину цих небезпек можна бачити неозброєним оком. І люди наполягають на вирішенні очевидної проблеми, поки вона не перетворилася у техногенну кастрофу.

DSC 0043 1 scaled

DSC 0042 1 scaledDSC 0015 scaled

DSC 0022 scaled

Читайте також у ПІК:

Приєднуйтесь до нас  у Facebook, Instagram, Youtube та  Telegram

Новини партнерів





Коментарі

0

Коментарів ще немає

Залишити відповідь

Ваш email не буде опублікований. Обов’язкові поля позначені зірочкою (*)

Поле має бути заповнене
Поле має бути заповнене
© 2020 Всі права захищено