Купівля дачі вимагає такої ж уважності й прискіпливості, як і вибір приватного будинку чи квартири в центрі Львова. Як і з іншими видами житлової нерухомості, після підписання договору купівлі-продажу на дачу доведеться оформлювати право власності. Актуальні й перевірені житлові об’єкти варто шукати на спеціалізованих платформах, до прикладу, DOM.RIA, пише ПІК.
Як оформляється купівля-продаж дачі у Львові?
Перед тим як прийняти остаточне рішення, варто:
- ретельно оглянути не тільки саму дачу, але й земельну ділянку;
- оцінити якість використаних матеріалів і технологій;
- проаналізувати наявний ремонт і стан інженерних комунікацій;
- переконатися, що земельна ділянка, на якій знаходиться житлова нерухомість, не підтоплюється.
Також варто домовитися про оплату й спосіб передачі грошей. Зазвичай договір купівлі-продажу на вторинному ринку нерухомості складається в паперовій формі між власником і покупцем, та все-таки краще засвідчити угоду ще й нотаріально. Якщо виникнуть якісь нюанси, можна буде звернутися до суду.
Які документи повинен мати власник?
До списку обов’язкової технічної документації, яку повинен надати власник потенційному покупцеві, входять:
- Документ, котрий підтверджує право власності;
- Кадастровий паспорт на житлову нерухомість і саму ділянку;
- Довідку про відсутність судових обмежень;
- Довідку про відсутність комунальних заборгованостей.
Власники заміських ділянок можуть належати до кооперативів, які займаються доброустроєм територій. У такому випадку також варто вимагати довідку, яка підтверджує відсутність заборгованості по членських внесках в кооператив. Якщо власник перебуває в офіційному шлюбі, знадобиться засвідчена згода одного з членів подружжя.
Важливо: купувати варто лише ділянку з усіма необхідними документами. До прикладу, якщо в кадастровому паспорті не зазначені межі земельної ділянки, це означає, що відсутнє право власності. Тому на ділі паркан або технічні приміщення можуть знаходиться в недозволеному місці.
Якщо у власника присутня заборгованість по оплаті комунальних послуг, цей пункт обов’язково варто включити до фінального договору. Інакше новому власник доведеться самостійно сплачувати заборгованість.
Які документи потрібні для купівлі-продажу дачі?
Для оформлення договору купівлі-продажу дачі й земельної ділянки слід зібрати такий пакет документів:
- Право власності на житловий об’єкт від попереднього власника;
- Кадастровий паспорт на землю й будинок;
- Квитанцію про оплату державного мита;
- Довіреність (якщо в момент продажу присутня 3-я особа).
Сам договір повинен містити чітку суму угоди, термін її виплати. Також у договорі можна погодити питання оформлення розтермінування. Після підписання договору обома сторонами варто зайнятися оформленням нового права власності. Цей державний процес триває до 10 днів.
Читайте також у ПІК:
- Від сьогодні на Львівщині діють нові правила карантину
- У Франківську в медичному центрі Оксфорд Медікал можна вакцинуватися від грипу
- Івано-Франківськ: найпоширеніші міфи про сезонну алергію спростувала алерголог медичного центру Оксфорд Медікал
Приєднуйтесь до нас у Facebook,Instagram,Youtube та Telegram
Читайте нас у тг