У Івано-Франківську, у приміщенні Івано-Франківської торгово-промислової палати, 29 серпня відбувся круглий стіл на тему “Уроки релокації: виклики та потреби бізнесу під час війни”.
Зокрема, учасники зустрічі аналізували результати релокації бізнесу до трьох регіонів України: Львівської, Вінницької та Івано-Франківської областей, пише ПІК.
“В кожному регіоні ми поспілкувалися з більш ніж 20 релокованими підприємствами, як юридичними так і фізичними особами. А також з місцевими бізнес об’єднаннями, які надавали ту чи іншу послугу, бізнес допомогу релокованому бізнесу. Якщо порівнювати три області Львівську, Вінницьку та Івано-Франківську – то у нас не найкраща ситуація. Хіба Калуш є доволі успішним у прийнятті та розміщенні релокованого бізнесу”, – розповів Любомир Чорній (на фото), експерт Центру громадської експертизи, керівник Проєкту “RelocationRevision”.
За його словами, на Прикарпатті вирішили “заробити” на релокованому бізнесі – підвищували плату за оренду, а влада бездіяла. Львівщина навпаки шукала та запрошувала будь-який бізнес, а Вінниччина – робила акцент на підприємствах. Цікаво, що саме у Вінницьку область почали повертатися корінні вінничани, які створили бізнес у Харкові чи Києві.
Павло Черноус (на фото), один із представників релокованого бізнесу, заступник директора з виробництва ТОВ «Запорізький завод кольорових металів» розповідає, що з початку повномасштабної війни вивозили обладнання до Чернівців і шукали локацію, куди можна перенести виробництво, тоді й запропонувала своє допомогу Франківська ОВА.
“Тут нам все підійшло: площа, мінімальний ремонт, можливість швидко розгорнути виробництво. Далі з’явилася урядова програма і нам відшкодовували кошти. З проблемних питань у нас – це кадри. Нам дуже сприяє місцева адміністрація, мер”, – каже підприємець.
Керівник проєкту зазначив, що релокація бізнесу в тилові регіони продовжується. Вона вже більш продумана на сьогодні. Це не експортна релокація, як це було у березні чи квітні. Люди вже придивляються. Оцінюють, думають, у який регіон їм переїжджати.
Щоб підприємці обирали для релокації (переїзду) прикарпатський регіон, місцевій владі треба мати реєстр цих бізнесів, які у них є потреби: проблеми з кадрами, логістика, виробництво, земельні ділянки тощо.
“Проводити зустрічі з місцевим бізнесом і закликати не піднімати ціни для потенційних партнерів, клієнтів. Треба, щоб релокований бізнес знайомився з місцевим і шукав точки дотику, можливості співпраці. Релокація є мега корисною саме на західній Україні. Відбувається обмін діловою культурою, технологіями, створюється партнерство, нові підприємства – це дуже класно”, – додав Любомир Чорній.
До слова, круглий стіл проводили у рамках Проєкту “RelocationRevision”: Формування сприятливих умов для релокації бізнесу з території, що тимчасово окуповані чи постраждалі внаслідок бойових дій, до більш безпечних регіонів України”, що реалізується Центром громадської експертизи за підтримки Центру міжнародного приватного підприємництва.
Читайте також у ПІК:
- В Івано-Франківську відбувся “Ярмарок вакансій”: які посади пропонують (ВІДЕО)
- Молоді підприємці з Косівщини виграли мікрогрант та відкрили власну справу (ВІДЕО)
- Стало відомо, чи продовжують в Україні відкривати компанії зі зв’язками з Росії та Білорусі
- У Калуші підприємство з Харківщини виготовляє двері: як працюють та де знаходять працівників (ВІДЕО)
Приєднуйтесь до нас у Facebook, Instagram, Youtube та Telegram
Читайте нас у тг