Протягом 2023 року Уповноважений із захисту державної мови отримав майже 3700 звернень щодо порушення мовного законодавства.
Це найбільша кількість за період існування в Україні інституту мовного омбудсмена – з липня 2020 року, пише ПІК з посиланням на “Українську правду. Життя”.
Найбільше звернень надійшло щодо порушень, здійснених у Києві (1345 випадків), Харківській (516), Одеській (486), Дніпропетровській (316), Київській (153), Запорізькій (63), Львівській (59), Полтавській (54) та Миколаївській (53) областях.
“У столиці у 2023 році громадяни зафіксували в більш ніж півтора раза більше порушень, ніж у 2022-му році, та втричі більше, ніж у 2021-му. Тож ухвалення місцевих мовних програм і суворий контроль за дотриманням мовних прав громадян у всіх сферах суспільного життя має стати серед пріоритетів очільників громад у цьому році”, – зауважив Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь
Найчастіше скарги про порушення мовного законодавства стосувалися:
- відсутності української версії інтернет-магазинів і вебсайтів – 992 звернення;
- порушень під час обслуговування – 615 звернень;
- зовнішньої реклами та вивісок – 557 звернень.
- працівників закладів дошкільної, загальної середньої й вищої освіти та освіти дорослих – 326 звернень;
- надання інформації про товари та послуги (меню, цінники, упакування тощо) – 215 звернень;
- органів влади – 186 звернень;
- медіа – 174 звернення;
- сфери культури – 103 звернення;
- установ комунальної та державної власності – 61 звернення.
Ще близько 4% скарг стосувалися сфери охорони здоров’я. За словами омбудсмена, на порушників наклали санкції, передбачені Кодексом України про адміністративні правопорушення.
Читайте також:
- Порушення “мовного закону”: скільки звернень зафіксували на Франківщині
- Прикарпатці здали понад три тонни російськомовної макулатури – гроші передадуть волонтерам