Івано-Франківськ

Апіфітобальзам “Медак” та вино “Медівка”: як на Прикарпатті досягли “платинового” визнання

«Українські медовари» повертають традиції та створюють національні бренди.

Roman Vojtkiv pid chas nagorodzhennya scaled

Воскресіння Христове – за кілька днів. До найвеличнішого для християн дня прибираємо свої душі, чепуримо домівки та господарки. А ще дбаємо про святковий стіл. Щоб українських звичаїв дотриматися, та й потішити свої родини і гостей чимось смачним. Звісно ж, насолодитися традиційними наїдками та напоями. І як тут не пригадати свої-прадавні, що наші предки споживали споконвіку. Не для сп’яніння, а для насолоди.

Найвища нагорода Міжнародного дегустаційного конкурсу Ukraine Wine&Spirits Awardz 

Звісно ж, мова про питні меди, бальзами та медову горілку. Підприємство «Українські медовари» має в асортименті понад 25 таких напоїв, а офіційно зареєстровані торгові марки «Медак» і «Медівка» мають міжнародні відзнаки на різноманітних фестивалях. Отримали золоті, срібні та бронзові медалі на конкурсі SIAL Сanada-2020,  конгресі «Апімондія» у Стамбулі. Таке визнання важливе: отож відтворені елітні національні напої не поступаються якістю кращим хмільним зразкам світу. Патентування потрібно було для того, щоб Україна мала свій національний бренд у цій галузі.

“Пропагуємо свою, вітчизняну продукцію, адже «Українські медовари» – єдине сертифіковане підприємство у країні з випуску апіфітобальзамів, – розповідає директор підприємства із міста Дрогобич на Львівщині Роман Войтків. – Це живі напої, без ГМО та консервантів. «Медівка» – зброджений продукт, що належить до найстаріших у світі. Ексклюзивний апіфітобальзам «Медак» створений на основі меду, настоянок диких плодів і трав. На вимогу наших медоварів виготовляємо декілька напоїв з харчовими промисловими добавками та барвниками, згідно розробленого і затвердженого нового ТУ. Все це відображено на етикетках. Днями ми отримали платинову і дві срібні медалі на міжнародному дегустаційному конкурсі Ukraine Wine&Spirits Awardz в Києві. Гран-Прі здобув «Дикий мед» та набрав рекордну кількість балів –  95,14, а «П’янка вишня» та «Вогонь» – 84,29 і 83,57 балів відповідно».

Produktsiya scaled

Конкурс відбувся за підтримки Асоціації сомельє України та Міжнародної Асоціації сомельє відповідно до стандартів Міжнародної організації винограду і вина OIV. У журі були найкращі сомельє країни та Європи, які надали експертний вердикт представленим напоям. Оцінювання відбулося наосліп, а результати зберігалися на платформі Gustos.life – технічному партнері конкурсу. Програма виключає можливості помилок, що виникають при ручній обробці даних.

«За всю історію проведення цього престижного дегустаційного конкурсу медак «Дикий мед» набрав найвищу кількість балів. Тепер підприємство має право свої медалі афішувати на етикетках напоїв, – відзначила директорка Wine&Spirits та ведуча конкурсу Вікторія Агромакова. – Адже мета конкурсу – підвищення якості виробництва та культури споживання напоїв, надання компаніям-виробникам ефективного інструменту для просування продукції».

До павільйону «Українських медоварів» опісля підходили й учасники конкурсу, й майбутні ділові партнери. Тут щедро ділилися досвідом.

«Представлені напої «Українських медоварів» – одні з найцікавіших та найяскравіших варіацій на тему такого складного продукту як мед, – зазначив найдосвідченіший сомельє країни Сергій Шевирйов. – До прикладу, медак «Калина медова» повністю показав свої якості, має ідеальний баланс між цукровим, солодким, терпкуватим смаками. А головне в ньому – ностальгія за чимось своїм, рідним. Це те, чим напували наші предки гостей на застілля. Бренд «Українських медоварів» треба пропагувати як національний. Шкода, що ви не подали даний напій на конкурс».

Вдалося  поспілкувалися з Миколою Благополучним, директором Всеукраїнської асоціації виноробів і сомельє, засновником першої в Україні ще 2000 року Школи сомельє «Майстер-клас».

«Навчаємо молодь, яка згодом успішно працює в ресторанах, винних бутіках, винних компаніях, відкриває свій винний бізнес, – У програмі – всі групи напоїв, зокрема традиційні українські. Адже все колись починалося з меду: ще козаки Запорізької Січі споживали медовуху, яка й стала прототипом інших медових напоїв. Приємно здивований високою якістю медового напою (тип бальзаму) «Дикий мед»: це відкриття для мене! Він має збалансований смак і яскравий медово-шоколадний аромат. Тепер наша асоціація і Школа сомельє завжди рекомендуватиме споживачам і поціновувачам таких напоїв саме цю торгову марку”.

Микола Благополучний представив свого випускника Ігоря Максименка, винороба з Умані, який  високо оцінив якість дрогобицьких напоїв . До слова, Ігор має звання «Кращий дегустатор України-2023». А 8-9 червня в Умані пройде Фестиваль традиційних напоїв України, де будуть представлені й «Українські медовари».

«Представлені «Українськими медоварами» напої вразили, насамперед бальзам «Дикий мед»: дуже вишуканий та високоякісний, із нотками шоколаду, какао, кави, вершків, м’яко розчиняється на язику та огортає приємним теплом», – зазначив відомий сомельє Ігор Максименко.

Somelye i Vojtkiv scaled

Записано в генетичному коді

Директор ТзОВ «Українські медовари» Роман Войтків так само наголошує, що торговими марками «Медак» і «Медівка» прагнуть відновити українські традиції та підняти престиж української продукції.

«Ми відроджуємо те, що наші пращури споживали споконвіку, що записано в генетичному коді кожного українця, – наголошує Роман Войтків.  – Вносимо вагому лепту в боротьбу з алкоголізмом. Насамперед тому, що продукція бджолярства – це генетична спадковість, тому нам не зашкодить. По-друге, це дуже складний продукт, на відміну від інших високоградусних напоїв. Хімічна формула «Медака» – це майже 400 мікроелементів плюс трави, тож його підробити складно, а закарбувати людською пам’яттю – тим паче неможливо. І по-третє: напій залпом не вип’єш. Отож немає звикання. То чому маємо схилятися перед закордонними брендами, а не пити вітчизняні напої?! До слова, «Українські медовари» – єдине сертифіковане підприємство у країні з випуску апіфітобальзамів. Це живі напої, без ГМО та консервантів. У 2023 році ми взяли курс на покращення продукції і вдосконалення технології виготовлення. Над цим працює команда фахівців. Приміром, для напою «П’янка вишня» багато допоміг керівник Центру плодово-ягідного виноробства, лауреат Державної премії України професор Олександр Литовченко».

У технології виготовлення «Дикого меду», покращення його смакових якостей та заміни складових цього напою на сертифіковані високоякісні компоненти допоміг керівник лабораторії Львівського лікеро-горілчаного заводу Сергій Салак. І, як бачимо, це дало свої результати і визнання на останньому конкурсі. Медак «Вогонь», він же «Дрогобицький», а їх попередник – «Зігріваючий» – Роман Войтків розробив і впровадив особисто.

V odnij iz laboratorij Lvivskoyi politehniky

Так само підприємство співпрацює з кафедрою технології органічних продуктів Національного університету «Львівська політехніка». Тож на споживачів чекають цікаві розробки. Цьогоріч уже зареєстрували напої «Медова калина» та «Медова аронія».

Продукцію «Українських медоварів» знають у столиці та в кількох обласних центрах, зокрема в Івано-Франківську. Торік на одному з ярмарків франківчанам так засмакували «Медаки» та «Медівки», що за якусь годину реалізували все привезене. Втім, Роман Войтків укотре наголошує, що прагнуть не заробляти гроші, а популяризувати національний бренд. Адже до 2022 року Україна входила до лідерів у світі за обсягом виробництва меду і була першою з обсягів його виробництва у Європі, та й визнана серед найпотужніших світових експортерів цього продукту.

Zrazky produktsiyi scaled

Візитівка та валюта наших предків-співвітчизників

На підприємстві у Дрогобичі Роман Войтків відкрив дегустаційний зал та створив музей. Тут можна вивчати історію вітчизняного бджільництва, адже господар – сам пасічник із майже 40-річним стажем.

До прикладу, представлена колекція вуликів. Є тут розбірні рамкові, сучасні плетені вулики-сапетки, скельні, у дуплах. Поруч – розмаїття  реманенту, зокрема медогонки, старовинне лабораторне обладнання та ваги. Їх тут десь до сотні.

«Збираю тематичні картини й усе, що пов’язане із бджільництвом та апітерапією, – каже господар. – Зацікавився історією питних медів давно. Адже колись на Русі бочка меду була подарунком навіть іноземним послам. Цією продукцією торгували купці. Солодким трунком поїли молодят, щоб мали здорове потомство. Навіть перший місяць спільного сімейного життя дістав назву «медовий».  

Тож спільно з однодумцями із Гільдії медоварів і реалізували задум, аж до створення підприємства. Мають відповідні ліцензії, сучасну лабораторію, а нещодавно кардинально оновили виробничі потужності. До слова, офіційне право на виробництво медових напоїв зі вмістом спирту – тільки в «Українських медоварів».

Produktsiya dlya blagodijnyh zahodiv na pidtrymku ZSU scaled

Кожен, як може, наближає Перемогу

Усі кошти від екскурсій та дегустаційних турів передають на потреби Збройних Сил. Так само продукцію «Українських медоварів» реалізують на благодійних ярмарках для підтримки наших захисників.

Приміром, під час одного із благодійних аукціонів в Дрогобичі Роман Войтків придбав один із лотів – транспортувальний тубус для 82-міліметрової міни. Ці снаряди використовує російська армія. На щастя, міна не розірвалася, а розкололася надвоє.

Видно, при її комплектуванні, як звично, щось там украли. Далі цей «експонат» на підприємстві став футляром для медових напоїв і лотом на новому благодійному аукціоні.

«Кожен, як може, наближає Перемогу. Важливо, що й під час війни можемо працювати, а отже – повним обсягом сплачуємо податки та наповнюємо бюджет. А це – запорука економічної міці Української держави», – підсумовує Роман Войтків. 

Читайте також: 

Читайте нас у тг




Новини партнерів







Коментарі

0

Коментарів ще немає

© 2020 Всі права захищено