Відремонтованих доріг на Прикарпатті цього року стало втроє більше, ніж торік та в п’ять разів більше, ніж було у 2018-му, пише ПІК.
Завдяки реалізації програми «Велике будівництво» наші дороги «запахли Європою». Успішно реалізований амбітний план – 121,2 км, який стояв перед Службою автомобільних доріг (САД) Івано-Франківської області щодо введення в експлуатацію відновлених доріг державного значення. Окрім того, у САД сподіваються, що до кінця 2020-го ще введуть й додаткові обсяги, довівши протяжність відремонтованих цьогоріч шляхів до 150 кілометрів, що є рекордним показником за останні п’ять років.
Які вигоди за цим стоять? Експертну оцінку надає директор Служби автомобільних доріг Івано-Франківської області Василь БУДЖАК.
– Насамперед, уже недоречно розглядати роботу дорожніх підприємств і всієї дорожньої галузі як окрему структуру, головне завдання яких – просто відновити дороги. Це було актуально років п’ять тому, коли в області приблизно 90% доріг були фактично зруйновані. І тоді запит людей був в одному: дайте нам нормальний проїзд.
Зараз ми, краяни, маємо розуміти, що дорожня галузь є складовою народного господарства країни, її економіки. Щодо нашого регіону, то цю галузь треба розглядати як складову соціально-економічного розвитку Івано-Франківщини. Тому більш зріло маємо оцінювати ту державну інвестицію, яка спрямовується на ремонт, відновлення і будівництво доріг, мостів і всієї інфраструктури. На це Прикарпаттю цього року спрямовано 1,8 мільярда гривень з державного бюджету.
Це хибна думка, коли кажуть: «Такі мільйони вкладають в дороги – закопують, закатують». Насправді – це є економічно обґрунтовані, правильні державні інвестиції в економіку та розвиток всього господарського комплексу краю. Бо кожна гривня, кожна копійка, яка вкладена у ремонт та відновлення доріг сторицею окупиться у розвитку економіки.
Ми наочно це побачили цього року, коли потік автотуристів відновленими дорогами Прикарпаття наскільки збільшився, що у серпні повернутися з гірських районів до Івано-Франківська було дуже проблематично. А туризм – це якраз суттєва складова економіки регіону.
Та що говорити про літо. Ви сьогодні спробуйте виїхати з Івано-Франківська чи в сторону Калуша, чи в сторону Галича, чи в сторону Коломиї – всюди сполошний потік машин, обгін здійснити не можливо. Тобто наявна мережа доріг вже не забезпечує ефективного руху транспорту.
І те, що наступного року ми відновимо ще 150 кілометрів шляхів – це буде завершення ремонту доріг державного значення на Прикарпатті, означає, що треба по-новому підходити до роботи в дорожній галузі: тобто до реконструкції мережі та будівництва нових доріг.
Власне, ми уже над цим працюємо. Готуємо завданням для проєктантів, щоб там де можливо, без зайвих клопотів, розширювати мережу доріг. При цьому робити так, щоб у кожному населеному пункті попри дорогу був тротуар або пішохідна доріжка, аби люди могли безпечно рухатися паралельно з транспортом.
Окремо варто сказати про підприємства, які ремонтують дороги.
Їх розвиток та успішна робота – це також сприяння соціально-економічному розвитку краю. Вони сьогодні мають сучасні заводи, обладнання, техніку – причому в достатній кількості, і тому не тільки покращилась якість ремонту доріг, але й інтенсивність на об’єми.
Паралельно – це людський ресурс, працевлаштування, підготовка фахових кадрів для роботи на сучасній техніці, це зростання кількості людей, які працюють в галузі при зростанні заробітної плати, щоб люди пішли туди працювати. А якщо зросла заробітна плата – зросли відрахування до бюджетів різних рівнів, до пенсійного фонду.
Тобто ще раз наголошую, відновлення доріг і робота дорожників – це робота не на себе, а на всіх жителів Прикарпаття і для усієї України, – підсумував Василь Буджак.
Публікацію підготувала Марія Палюга.
Читайте також:
Проєкт обласного бюджету Франківщини-2021: чому зменшують видатки на медицину (ВІДЕО)
Ремонт доріг на Прикарпатті: 15 мільйонів на один кілометр – це багато, чи мало?
Приєднуйтесь до нас у Facebook, Instagram, Youtube та Telegram
Читайте нас у тг