Івано-Франківськ

Франківець піднявся на Говерлу – найвищу гору України, взимку на велосипеді (ФОТО)

Роман Шутка  - завзятий фанат крос-кантрійного катання. За плечима в нього вже не один рік досвіду подорожей горами Європи.

May be an image of одна або кілька осіб та природа

Новий 2021-й рік для Романа почався з нових велосипедних викликів: подорожі зимовими Карпатами та, зокрема, на найвищу гору України – Говерлу, на яку він піднявся днями, 23 лютого.

Про це повідомляють на сторінці Асоціації велосипедистів Івано-Франківська у соцмережі, пише ПІК.

Звісно, піднятись на Говерлу взимку – справа не з безпечних. Тому підготовка була вкрай відповідальною: укомплектувати велосипед, підібрати правильний одяг, моніторити погодні умови та взяти все найнеобхідніше на випадок форс-мажору.

“З об’єктивних причин, при піднятті вдалось подолати на велосипеді не весь шлях, але спуск був здійснений на велосипеді повністю”, – йдеться в дописі.

Роман поділиться власним досвідом щодо того, як максимально безпечно піднятись на Говерлу взимку з велосипедом та отримати безліч захоплюючих вражень від спуску.

МАРШРУТ

Старт відбувався з Козьмещика (с. Лазещина) – г. Говерла – фініш в Козьмещику. Це стандартний туристичний маршрут з жовтим маркуванням. Поїздка планувалась таким чином, щоб мати максимум часу протягом світлового дня (на випадок форс-мажору чи неочікувано повільного підйому). Через це вихід на маршрут був запланований на 06:00 ранку.

Щодо підготовки Роман розповідає, що понад два тижні вичікував комфортну та безпечну погоду. Довелось збирати багато інформації про лавини/лавинонебезпечні ділянки та поведінку в зимових горах, спілкуватись з рятувальниками на рахунок актуального стану туристичних маршрутів. Під час підйому Роман був готовий розвернутись і відмовитись від підйому в будь-який момент, якби покриття стало небезпечним (лід/глибокий сніг) для подальшого підйому чи майбутнього спуску.

ПОГОДА

Щодо погоди Роман коментує: «Температура коливалась від -7°С вночі до +3°С вдень. На сонці навіть було до +15°С. Рухатись по маршруту було комфортно в віндстоперних велосипедних штанах, термобілизні та велосипедній джерсі. Тільки на самій вершині довелось одягти куртку з віндстопером. Вітер був 2-4 км/год (фактично, штиль). Лише о 12-ій дня на вершині почався досить сильний вітер, але вже на 200 метрів нижче все знову заспокоїлось. Після полудня сніг почав трохи підтавати і їхалось вже не так комфортно, як на початку. Доводилось ще більше уваги приділяти стану натоптаної стежки».

ВЕЛОСИПЕД

Для підйому Роман обрав Marin Rift Zone 3 – цей велосипед майже ідеальний для таких вилазок. Стокові покришки було змінено на комбінацію Schwalbe Nobby Nic та Schwalbe Racing Ralf для гарного зчеплення. В кількох місцях, де були сумніви, Роман робив тестові мініспуски, щоб не було сюрпризів під час основного спуску з вершини.

Двопідвіс на такому маршруті значно спрощує життя і робить катання комфортним та більш безпечним.

Підйом зайняв 5 годин (з багатьма зупинками для фото/відео), а спуск – в районі 01:40 (також з зупинками для зйомок).

Попереду на нього чекав довгоочікуваний спуск, заради якого, власне, і задумувався весь цей похід. Вниз Роман проїхав всю дистанцію від вершини до підніжжя і отримав незрівнянне задоволення.
Проте, варто зазначити, що для таких спусків потрібні хороші технічні навички і чималий досвід їзди по снігу та в горах. Інакше травми майже гарантовані.

ЗАХОДИ БЕЗПЕКИ

«Не їздити самому! Якщо ж сталось так, що ніхто з друзів не в змозі скласти вам компанію, слід максимально ретельно підготуватись до можливих форс-мажорів. Зберегти в телефоні контактні номери рятувальників і, додатково, записати їх на папері на випадок, якщо розрядиться телефон», – наголошує велосипедист.

Обов’язково потрібно зареєструватись у рятувальників з вказанням своїх контактних даних, нитки запланованого маршруту, контактів близьких та часу очікуваного повернення з маршруту. Після вказаного часу рятувальники повинні розуміти, що щось пішло не за планом. Обов’язково потрібно повідомити близьких і друзів про свої плани і надіслати їм всі ті ж дані, що й рятувальникам (+ запланований трек).

«Потрібно бути готовим провести мінімум дві доби в горах у випадку форс-мажору (різка зміна погоди, травма, заблудився і т.п.). Мати запасний теплий одяг, їжу, світло, термо-одіяло і пальник. Все це потрібно мати з собою саме для таких випадків. І періодичний зв’язок з рятувальниками та рідними для апдейту свого статусу (“все ок, вже на вершині”, “починаю спуск”, “все ок, але не вкладаюсь в зазначений час фінішу на стільки-то часу” і т.п.)», – каже Роман.

Під час подолання маршруту потрібно бути максимально уважним і обережним та не ризикувати. Повербанк для підзарядки повинен бути максимально близько до тіла, щоб залишатись в теплі. Чудово стане в пригоді – поясна сумка під одягом. Це ж стосується і телефону. В ідеалі, потрібно мати запасний “кнопочний” телефон, який тримає заряд тиждень-два і не так “боїться” холоду, як смартфон.

«Слід вивчити особливості місцевого рельєфу та розташування лавинонебезпечних ділянок. Дізнатись, які маршрути є максимально популярними в зимовий період, щоб збільшити шанси рухатись по добре натоптаних стежках та швидше отримати допомогу у випадку травми. Потрібно мати при собі похідну аптечку, еластичні бинти та іммобілізаційну шину на випадок травми/перелому. А після успішного завершення маршруту – не забути відмітитись в рятувальників», – ділиться велосипедист.

Читайте також:

Приєднуйтесь до нас  у Facebook, Instagram, Youtube та  Telegram

Читайте нас у тг






Коментарі

0

Коментарів ще немає

© 2020 Всі права захищено