На Прикарпатті поновили свою “тіньову” діяльність нелегальні перевізники, які продовжують курсувати практично у всіх напрямках області. Це величезна проблема для офіційних або ліцензованих транспортників. Через нелегалів вони втрачають не тільки тисячі пасажирів, а й тисячі гривень.
До редакції Інтернет-видання “Прикарпатська інформаційна корпорація” звернулися офіційні перевізники щодо підтримки у висвітленні проблемної ситуації, яка склалася. За словами співрозмовників, таке у нашій області уже було три роки тому.
«У 2018 році були цілі організовані структури. Для прикладу, були перевізники-нелегали, які тримали по 20-30 автобусів біля «Галичанки». Звідти вони курсували в напрямку Калуша та Долини. Ми різними важелями боролися із ними. Зрештою, поступово, не без допомоги журналістів, які почали висвітлювати це питання, а також обласної влади та Укртрансбезпеки, як контролюючого органа, наприкінці 2018-го року ми з нелегальних місць парковок її забрали», – пригадують ліцензовані перевізники.
Водночас підприємці констатують, що викоринити усіх порушників закону, звісно ж,не вдалося. Поодинокі випадки спостерігалися й надалі. Але не пройшло й трьох років, як проблема нелегалів постала знову. У значно більших масштабах.
Попри те, що в обласному центрі Прикарпаття місць, де раніше масово збирались пасажири, оминаючи автостанцію, стало менше, нелегали продовжують свою тіньову діяльність. Можливо, підбирають вони своїх клієнтів не так відкрито, як було раніше. Та все одно — беруть і везуть.
«Нині біля Ратуші у Франківську знову почали стояти автобуси. Таке враження, що їм хтось сказав: «Можете їхати». Тобто протягом місяця нелегальні перевізники з’явилися знову», – обурені водії. Кажуть, що “вільні перевізники” знову взялися за старе, окупувавши усі найпоширеніші напрями. Мова йде, насамперед, про Долинський, Калуський, Надвірнянський, Галицькій, Богородчанський та інші керунки.
Зі слів легальних перевізників, працювати, дотримуючись усіх вимог законодавства, в умовах, коли поруч заробляє гроші величезний автопарк нелегалів, практично неможливо. Адже легальні перевізники постійно несуть витрати на утримання транспорту в належному технічному стані, на виплату легальної зарплати і сплату податків, оплату лікаря та механіка, тоді як нелегали обходяться без усього цього.
«Ми підписали договір із автовокзалом. Це єдина та офіційна точка для відправки усіх перевізників. Тобто, кожен пасажир, який купляє квиток, має страхування. Нелегал не може апріорі мати квиток, адже він не має договору із автовокзалом, бо у нього немає ліцензії», – кажуть перевізники.
Отже, основними ознаками, які вказують на нелегальних перевізників, є:
* відсутність спереду та з боків транспортного засобу трафаретів із вказаним жирним шрифтом початкового і кінцевого пунктів маршруту (також мають бути зазначені проміжні зупинки);
*відсутність в салоні візуальної інформації для пасажирів із висвітленням повної юридичної назви перевізника і страхової компанії;
*здійснення посадки та висадки пасажирів у не визначених і не обладнаних для цього місцях;
*відсутність заїздів на автостанції;
*проїзди без видачі квитків;
*перевезення пасажирів на переобладнаних вантажних транспортних засобах;
*недотримання водієм заздалегідь встановленого графіку руху, оскільки відправлення здійснюється відповідно до наповнення пасажирами транспортного засобу. З великою ймовірністю це – нелегальний перевізник.
Єдиний контролюючий орган, який має слідкувати за легальністю перевезень – обласне управління Державної служби України з безпеки на транспорті, або Укртрансбезпека.
За законом, крім справного автобуса, кожен водій повинен мати чимало документів — про проходження передрейсових медичних оглядів, дотримання режиму праці та відпочинку, обов’язкові види страхування, а також документи, на підставі яких здійснюються перевезення, маршрути курсування тощо. А ще — ліцензію на перевезення пасажирів. Якщо такої немає, автобус навіть можуть конфіскувати. Однак, якщо такий документ навіть є, але автобус незаконно переобладнаний з вантажного на пасажирський, перевізника мали б позбавити ліцензії і стягнути штраф.
На нещодавній пресконференції заступника Голови Державної служби України з безпеки на транспорті Микити Лагуніна була оприлюднена інформація про те, що від початку року вже 19 перевізників позбавлено ліцензії за недотримання норм.
«Хочу зауважити, що покарання перевізників, застосування штрафних санкцій та позбавлення ліцензій – це не є головною метою наших перевірок. Все це – механізм впливу на перевізника, аби він дотримувався норм автомобільного законодавства. Підприємці мають пам’ятати, що їхнє головне завдання – не отримання доходу, а перевезення пасажирів з пункту «А» до пункту «Б» у найбільш безпечний спосіб», – наголосив заступник Голови Укртрансбезпеки.
Очевидно, мова йшла виключно про перевірку легалізованих перевізників. А як справи із перевіркою нелегалів?
«Укртрансбезпека має на чолі цього всього стояти, адже це має бути в їхній зоні відповідальності. Раніше цю структуру в області очолював інший керівник, інша команда. Але чомусь саме з приходом нового очільника ситуація знову змінилася», – кажуть офіційні перевізники.
Мова очевидно йде про Івана Гарасимка, який виконує обов’язки керівника починаючи з 2020 року. Як відомо, чиновник також є депутатом Івано-Франківської міської ради від ВО «Батьківщина».
Втім, миритися із таким станом справ офіційні перевізники не збираються. Відтак планують влаштовувати власні рейди з метою перевірки роботи Укртрансбезпеки.
«Працівники – без нагрудних камер, іноді – стоять без жетонів. Вони навіть можуть стояти на місцях, заборонених законом. Приміром, на трикутнику у кільцевій розв’язці», – обурюються транспортники, які сподіваються на інформаційну підтримку прикарпатських ЗМІ.
А як же ж справи із перевіркою нелегалів та що скаже очільник обласної Укртрансбезпеки Іван Гарасимко – читайте згодом на ПІК.
Читайте також:
Читайте нас у тг