Колись таких під’їздів із рейками було більше. Потім частину закрили тротуарною плиткою, а частину знищили. Разом із будинками. Постає логічне запитання – хто й навіщо проклав оту міні залізницю?
Версії про станиславівське метро і трамвайні шляхи відмітаємо відразу. Відповідь хоча й проста, але дещо неочікувана. Ті рейки – це частина системи автономного опалення, писав краєзнавець Іван Бондарев.
Раніше житлова проблема у Станиславові вирішувалась доволі просто. Домовласник зводив будинок і здавав охочим квартири. ЖЕО тоді не було, і всі комунальні послуги мусив надавати господар кам’яниці. Він же створював запас дров чи вугілля, яке тримав у підвальному приміщенні.
У визначений час з вулиці під’їжджала фіра, завантажена «теплоносіями». У двір вона заїхати не могла, оскільки розвернутись із кіньми у тісному просторі було проблематично. Тоді до фіри подавали вагонет-ку, в яку завантажували дрова, та по рейках тягли у двір.
Там пальне через вікно зсипали у підвал. Процедура дещо клопітка, проте необхідна. І мармурова підлога вестибюлю при цьому не псується.
Читайте також:
Читайте нас у тг