«Укрзалізниця» запустила програму «Залізна українізація», щоби позбутися російських і радянських назв, повідомив голова правління Олександр Камишін під час презентації цієї програми.
За його словами, процес підготовки до українізації почали влітку 2022 року, вивчили всі юридичні й технічні аспекти, опрацювали інформацію про об’єкти, які потрібно дерусифікувати., передає ПІК з посиланням на “The Village”.
У межах цієї програми в кілька етапів прибиратимуть радянські й російські назви регіональних філій і станцій, позначки кілометражу, сигнальні позначки, радянські барельєфи. Водночас це має бути не просто зміна назв, а «фундаментальна зміна української залізниці», підкреслив Камишін.
Етапи “Залізної українізації”:
- Спочатку (у 2023 році) планують «відремонтувати компас» і позбутися назв «Південна залізниця» й «Південно-Західна залізниця», бо географічне положення регіональних філій української залізниці у 19 столітті визначали відповідно до Москви.
- У 2023–2024 роках будуть перейменовувати зупинки та станції, як-от Ленселище, Жовтнева, Колгоспна, Радгоспна. Натомість разом з органами місцевого самоврядування оберуть патріотичні назви, привʼязані до історичної місцевості, назви на честь видатних українців, героїв, історичних постатей України, кажуть в «УЗ».
- Протягом 2023–2024 років змінять нумерацію кілометражу. Нульовий кілометр українських залізниць рахували від Москви, тому відлік сьогодні, 21 лютого, символічно перенесли на першу платформу Центрального залізничного вокзалу в Києві. Протягом трьох років усі кілометрові знаки на залізниці замінять на сучасні, світловідбивні.
- З 1991 року Україна як член СНД була зобов’язана дублювати надписи на вагонах російською мовою. У 2023 році від цього планують відмовитися, створити власний стандарт позначень і погодити його з європейськими країнами.
- У 2023 році також приберуть російськомовні написи на квитках; їх дублюватимуть англійською, квитки створять за міжнародними стандартами.
- Крім того, змінять позначення світлофорів, умовних адрес і скорочень і відповідну документацію, щоби перейти від радянської системи позначень і сигналів до загальноєвропейської. Наприклад, на залізничних світлофорах не буде позначки «Ч» (від російського «чётный», тобто парний).
«Це не завжди просто й швидко. Інколи, щоб не порушувати закони, ми вимушені закривати банерами те, що давно треба знищити, бо радянщина й російщина сильно просочились у залізничну систему. Але ніщо не зупинить ідею, час якої настав», – коментують в «Укрзалізниці».
Читайте також:
- В “Укрзалізниці” повідомили про затримку декількох поїздів через знеструмлення
- Укрзалізниця призначає потяг Хутір-Михайлівський — Київ — Тернопіль (РОЗКЛАД РУХУ)
- Зрада відміняється: Укрзалізниця витрачала майже 500 тисяч гривень на акваріуми
- Укрзалізниця запускає два нові поїзди до Польщі: деталі
- На Тернопільщині бус врізався у трактор: тракторист після зіткнення втік (ФОТО)
- На Тернопільщині Блаженнішому Святославу презентували подарунок з білого мармуру (ФОТО)