Івано-Франківськ

Цифровізація освітнього процесу та внутрішні стандарти якості освіти в УКД

Про ключові аспекти цифровізації освітнього процесу та дотримання канонів академічної доброчесності розповів доцент Любомир Ілин.

Цифровізація освітнього процесу та внутрішні стандарти якості освіти в УКД

Висловлення заступника міністра освіти і науки України Михайла Винницького про те, що УКД є одним із найкращих закладів освіти приватної форми власності, без сумніву, вагоміші, ніж місце в будь-якому рейтингу.

“Для мене особисто це особливо приємно, адже Михайло Винницький – один з ініціаторів нової процедури акредитації освітніх програм і забезпечення внутрішніх процедур якості. Якщо відповідати на запитання, яким чином УКД вдалося здобути таке визнання і чи було це легко, то варто, на мою думку, закцентувати на кількох аспектах”, – зазначив проректор із забезпечення якості освіти та цифрової трансформації Любомир Ілин.

По-перше, особливу увагу ми приділяємо внутрішнім процедурам забезпечення якості вищої освіти. Що це? Система якості вищої освіти, яка функціонує в УКД, – це сукупність нормативних актів і команда однодумців, які займаються моніторингом думок стейкхолдерів, формуванням аналітичних відомостей та рекомендацій для гарантів із метою удосконалення освітніх програм.

Пригадую, коли у 2017 році ми провели перше опитування студентів, то на його результати з нетерпінням чекали всі. Власне, тоді вперше побачили неупереджену думку здобувачів про університет і процеси, які в ньому відбуваються. Як наслідок, подібні опитування стали систематичними. З 2019-2020 навчального року традиційним в УКД стало опитування студентів, науково-педагогічних працівників, випускників та роботодавців. Важливо, що такий моніторинг проводиться декілька разів щороку, а частина питань є типовими, відповідно дозволяє сформувати загальне бачення процесів і наявних проблем у роботі університету.

Якщо в перші роки пропозиції були, так би мовити, «побутовими», то впродовж останніх двох років спостерігаємо тенденцію, коли стейкхолдери подають чіткі рекомендації стосовно впровадження нових освітніх компонент, їхнього змістового наповнення. Це також наша безумовна перевага, адже таким чином формується коло однодумців, втілюється комунікація у ключі здобувач – викладач – роботодавець.

По-друге, застосовані нами елементи цифровізації дали змогу швидко та якісно відреагувати на виклики в умовах ковіду і війни. Важливо, що саме критичні моменти, зокрема пандемія Covid-19, сприяли цифровій трансформації освітніх процесів. У тих умовах, які мали місце в березні 2020 р., УКД впродовж перших двох тижнів локдауну повноцінно адаптувався до  дистанційної форми навчання з дотриманням аудиторного розкладу.

Важливо, що і викладачі, і студенти навчалися разом. Так, ми, як і всі, використовуємо дистанційні способи комунікації, але зараз триває робота над розробкою повноцінних онлайн-курсів, які зможуть прослухати не тільки студенти УКД. Варто відзначити, що ми активно ділимося досвідом з педагогами Івано-Франківська та області, розповідаємо про актуальні методики навчання та застосування цифрових технологій.

Зараз, коли студенти УКД навчаються в аудиторіях, система дистанційної освіти стала незамінним інструментом комунікації з викладачем, місцем, де зберігаються методичні рекомендації, матеріали для підготовки, контрольні тести. Ключовою перевагою цифрових інструментів навчання є об’єктивність і прозорість результатів. Нульова толерантність до академічної недоброчесності є не тільки декларацією, а основною умовою організації освітнього процесу в УКД.

Також слід відзначити, що впродовж останніх років цифрові технології суттєво полегшили роботу учасників освітнього процесу. Відрадно, що наші студенти є авторами низки застосунків, зокрема Телеграм-боту розкладу, зараз студенти-магістранти розробляють платформу віртуального освітнього середовища.

Замість підсумку. Що в умовах сьогодення означає позитивний відгук про УКД від заступника міністра освіти? Так, без сумніву, це визнання нашої роботи, але, разом із тим, це перш за все виклик. Виклик у тому, що тепер на УКД і процедури якості, які в нас впроваджуються, будуть звертати увагу всі. Закономірно, що публічність для УКД не є проблемою, це, мабуть, одна із наших особливостей. Ми готові до того, що наші принципи і стандарти будуть запозичувати чи навіть критикувати.

Власне, критики ми чекаємо не менше, ніж похвали, адже критика – це можливість ще більшого вдосконалення. Прикметно, що протягом останніх років у суспільстві зникає упереджене ставлення до закладів освіти приватної форми власності. Приємно, що робота УКД є запорукою цієї тенденції, адже ми демонструємо, що приватна освіта може бути зразковою. Тому важливо не зупинятися, не тільки розвивати і вдосконалювати наявні процеси – важливо формувати тренди в освіті, зокрема й культурі якості.

Читайте також у ПІК:

Читайте нас у тг






Коментарі

0

Коментарів ще немає

© 2020 Всі права захищено