Північний Бульвар був створений при реконструкції Північно-західного району міста в 1960-х роках. Він вперше згадується у 1963 році як «новий бульвар», а наступного року – вже під нинішньою назвою.
Він починався від вулиці Галицької, повертав під тупим кутом і вливався у вулицю Тичини.
А вже наступного 1964 року в місцевих газетах вперше згадується й Південний Бульвар. Починався він від вулиці Фрунзе (тепер – Короля Данила) і прямував у бік озера. Раніше був тупиковим, поки не проклали нову вулицю ім. Р.Гурика. Чому саме бульвар назвали Південним – невідомо, адже щодо центру він швидше Західний. Але вже понад 57 років існує під своєю незвичною назвою.
Що передувало об’єднанню
Ще під час проєктування архітектори передбачали, що два бульвари мають зливатися із виходом на вулицю Гетьмана Мазепи. У газеті «Прикарпатська правда» від 19 січня 1964 року було надруковано:
“Мине час, з’єднаються в єдине ціле широким зеленим бульваром, забудуться назви “північний” та “південний“.
За задумами місцевих архітекторів формування об’єднаного бульвару певною мірою вирішило б транспортну проблему, відтак, спрямовувати автотранспорт з вулиці Галицької на вулицю Мазепи, без заїзду в центральну, історико-заповідну частину міста.
Але для цього потрібно було знести малоцінну забудову між вулицями Тичини та Короля Данила, а головне – пройти територією колишньої військової частини. Ця проблема була частково вирішена при скороченні української армії, коли військова частина була ліквідована.
МАФ за 2,5 мільйони
Про з’єднання Північного і Південного бульварів говорили чимало, але до конкретики так і не доходило. А все тому, що у 2000-х на заваді планам стали так званий “П’яний базар”, автостоянка військової частини та будинки, які розташовуються в межах майбутньої дороги.
Сам проєкт сполучення був розроблений ще у 2006 році НДІ “Проектреконструкція”. Натомість тільки на початку квітня минулого року управління капітального будівництва МВК провело тендер на будівництво дороги, перемогу в якому здобув ТзОВ “Івано-ФранківськАвтоДор” з сумою 9 мільйонів 978 тисяч 278 гривень.
Втім тоді на заваді об’єднання бульварів став невеликий МАФ. Торгову будку на перехресті Південого бульвару і Бельведерської оцінили у 250 тисяч гривень, проте власник відмовився його продавати, за таку суму і зажадав 2,5 мільйони. Викупити значно дешевше вдалося через суд. А згодом комунальники показово почали асфальтувати дорогу, яка мала б Бульвари, а почали зносити приміщення та кіоски «П’яного базару».
Останні перепони
Ділянку і житловий будинок на вулиці Пашницького, 37 міська рада прийняла рішення викупити за 1 млн 518 тис. грн, а на Пашницького, 39 – за 1 млн. Крім того, дві квартири на вулиці Сонячній, 54 вирішили викупити за 330,1 тис. грн і 381,5 тис. грн, одну квартиру на Сонячній, 51А – за 830,6 тис. грн.
Залишилася ще одна «проблемна» квартира на вулиці Сонячній, 51 А, з її мешканцями ніяк не вдавалося домовитися про ціну. Але після тривалих перемовин у липні 2020 року таки вдалося домовитися з власниками останньої квартири. Ціна питання склала – 1,6 мільйона гривень.
Затяжний фініш
У справу, очікувано, втрутився карантин через COVID-19: в березні мер Марцінків заявив, що роботи припинені, але їх все одно планують закінчити в 2020-му. А у вересні в Управлінні капітального будівництва заявили, що роботи не вдасться завершити в цьому році – надто багато потрібно зробити, а ситуація з фінансуванням нестабільна. Таким чином, терміни закінчення робіт знову перенесли, а Марцінків знову провалив обіцянку.
У 2021-му міський голова вже встиг не виконати обіцянку запустити автомобільний транспорт через об’єднані бульвари до 1 травня. Але станом на 14 травня роботи із з’єднання Північного і Південного бульварів тривали – йшло укладання нижнього шару асфальтобетону. Згодом, очільник Франківська назвав новий термін готовності робіт – до початку червня.
У підсумку, рух транспорту по з’єднаних бульварах офіційно пустили у п’ятницю, 18 червня 2021-го. Але роботи над облаштування нової магістралі ще вистачає. Водночас якість виконання робіт бажає кращого. Принаймні у соцмережі можна побачити чимало критики та зауважень. Але про це докладніше у наших наступних розповідях.
Читайте також:
Підписуйтесь на нашу сторінку у Facebook, Instagram, Youtube та Telegram
Читайте нас у тг