Івано-Франківськ

Бульвари в Івано-Франківську йшли до свого з’єднання довгі 57 років (ФОТО)

Вулиць в обласному центрі Прикарпаття багато – понад півтисячі, але Бульварів лише два – Південний та Північний.

Північний Бульвар був створений при реконструкції Північно-західного району міста в 1960-х роках. Він вперше згадується у 1963 році як «новий бульвар», а наступного року – вже під нинішньою назвою.

165652493 3821883601241771 1446385900402900820 n scaled

Він починався від вулиці Галицької, повертав під тупим кутом і вливався у вулицю Тичини.

Na tsij svitlyni gurtozhytky IFING Pivn.Bulvar 7 9. scaled

А вже наступного 1964 року в місцевих газетах вперше згадується й Південний Бульвар. Починався він від вулиці Фрунзе (тепер – Короля Данила) і прямував у бік озера. Раніше був тупиковим, поки не проклали нову вулицю ім. Р.Гурика. Чому саме бульвар назвали Південним – невідомо, адже щодо центру він швидше Західний. Але вже понад 57 років існує під своєю незвичною назвою.

201837393 491476112106634 1772305543183262587 n scaled

Що передувало обєднанню

Ще під час проєктування архітектори передбачали, що два бульвари мають зливатися із виходом на вулицю Гетьмана Мазепи. У газеті «Прикарпатська правда» від 19 січня 1964 року було надруковано:

Мине час, з’єднаються в єдине ціле широким зеленим бульваром, забудуться назви “північний” та “південний“.

189024809 1021709355302897 5443141218112956782 n scaled

За задумами місцевих архітекторів формування об’єднаного бульвару певною мірою вирішило б транспортну проблему, відтак, спрямовувати автотранспорт з вулиці Галицької на вулицю Мазепи, без заїзду в центральну, історико-заповідну частину міста.

181941828 186690303459387 6308678729634275460 n

Але для цього потрібно було знести малоцінну забудову між вулицями Тичини та Короля Данила, а головне – пройти територією колишньої військової частини. Ця проблема була частково вирішена при скороченні української армії, коли військова частина була ліквідована.

МАФ за 2,5 мільйони

Про з’єднання Північного і Південного бульварів говорили чимало, але до конкретики так і не доходило. А все тому, що у 2000-х на заваді планам стали так званий “П’яний базар”, автостоянка військової частини та будинки, які розташовуються в межах майбутньої дороги.

Сам проєкт сполучення був розроблений ще у 2006 році НДІ “Проектреконструкція”. Натомість тільки  на початку квітня минулого року управління капітального будівництва МВК провело тендер на будівництво дороги, перемогу в якому здобув ТзОВ “Івано-ФранківськАвтоДор” з сумою 9 мільйонів 978 тисяч 278 гривень.

03a7a0b57b7c04b3ddefca94e02f2e6a 2 scaled

Втім тоді на заваді об’єднання бульварів став невеликий МАФ. Торгову будку на перехресті Південого бульвару і Бельведерської оцінили у 250 тисяч гривень, проте власник відмовився його продавати, за таку суму і зажадав 2,5 мільйони. Викупити значно дешевше вдалося через суд. А згодом комунальники показово почали асфальтувати дорогу, яка мала б Бульвари, а почали зносити приміщення та кіоски «П’яного базару».

Останні перепони

Ділянку і житловий будинок на вулиці Пашницького, 37 міська рада прийняла рішення викупити за 1 млн 518 тис. грн, а на Пашницького, 39 – за 1 млн. Крім того, дві квартири на вулиці Сонячній, 54 вирішили викупити за 330,1 тис. грн і 381,5 тис. грн, одну квартиру на Сонячній, 51А – за 830,6 тис. грн.

Залишилася ще одна «проблемна» квартира на вулиці Сонячній, 51 А, з її мешканцями ніяк не вдавалося домовитися про ціну. Але після тривалих перемовин у липні 2020 року таки вдалося домовитися з власниками останньої квартири. Ціна питання склала – 1,6 мільйона гривень.

3507c43f319a3e65

Затяжний фініш

У справу, очікувано, втрутився карантин через COVID-19: в березні мер Марцінків заявив, що роботи припинені, але їх все одно планують закінчити в 2020-му. А у вересні в Управлінні капітального будівництва заявили, що роботи не вдасться завершити в цьому році – надто багато потрібно зробити, а ситуація з фінансуванням нестабільна. Таким чином, терміни закінчення робіт знову перенесли, а Марцінків знову провалив обіцянку.

DSC 3070

У 2021-му міський голова вже встиг не виконати обіцянку запустити автомобільний транспорт через об’єднані бульвари до 1 травня. Але станом на 14 травня роботи із з’єднання Північного і Південного бульварів тривали – йшло укладання нижнього шару асфальтобетону. Згодом, очільник Франківська назвав новий термін готовності робіт – до початку червня.

У підсумку, рух транспорту по з’єднаних бульварах офіційно пустили у п’ятницю, 18 червня 2021-го. Але роботи над облаштування нової магістралі ще вистачає. Водночас якість виконання робіт бажає кращого. Принаймні у соцмережі можна побачити чимало критики та зауважень. Але про це докладніше у наших наступних розповідях.

202210923 4874740362541720 2587614882138607657 n scaled

Читайте також: 

Підписуйтесь на нашу сторінку у FacebookInstagramYoutube та Telegram

Читайте нас у тг






Коментарі

0

Коментарів ще немає

© 2020 Всі права захищено