Івано-Франківськ

Жахливі місцеві дороги Прикарпаття: договорняки щодо їх ремонту уже не працюють (ОНОВЛЕНО)

Понад три тисячі кілометрів доріг та 800 мостів потребують порятунку : про це говорили сьогодні у Відкритому діалозі в Івано-Франківську.

1804615 scaled

Жахливі місцеві дороги та мости Прикарпаття. Саме так назвали їх сьогодні в Івано-Франківську, де відбулося засідання Круглого столу «Відкритий діалог між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування області» за участі голів облдержадміністрації та обласної ради, очільників територіальних громад регіону, голів районних рад та РДА, повідомляє ПІК.

236823667 3018689228366386 4792312174934643868 n scaled

Голови громад дочекалися

Питання ремонту місцевих доріг стояло у порядку денному практично останнім. Чекати його розгляду довелося майже чотири години. Але голови громад дочекалися, бо вкрай зацікавлені у вирішенні дорожніх проблем.

Їх масштаби осягнув у короткому виступі Роман Сілецький, тимчасово виконуючий обов’язки директора ДП “Дороги Прикарпаття”.

235181710 432148331331863 4579018840341743011 n scaled

“Стан місцевих доріг в області жахливий. На цей рік у нас є 509 млн державної субвенції на дороги, з них 377 млн – це капітальні видатки, а решта – поточні видатки. Це вкрай мало. Практично 27 років й копійки не виділялося на місцеві дороги. Крім того, що у нас 3117 тисяч кілометрів жахливих місцевих доріг, є ще понад 800 мостів, з яких 80-90 % у критичному стані і ми боїмося, що може статися просто “мостопад”, – сказав Роман Сілецький.

Голови громад назвали масу вкрай розбитих доріг: Озеряни – Рожнів, Рожнів – Липівка, Тустань – Маріямпіль, Болехів – Гериня, Болехів – Козаківка, три дороги у Бурштинській громаді…

“За дорогу Рожнятів – Липовиця, що проходить через 10 сіл,  б’ємося роками. На всіх рівнях. Зверталися з запитами. Нарешті знайшли підтримку у Дениса Шмигаля. Вийшли на тендерні процедури. Виграли 47 мільйонів. На 17 мільйонів провели ремонт. Чому немає продовження ремонту? – запитала ексдепутатка Рожнятівської райради Галина Самілів у т.в.о очільника “Доріг Прикарпаття”.

На здивування зібрання, пан Сілецький сказав, що грошей немає. Вони тільки були передбачені.

Знову згадували Шмигаля

Що далі? Згадали, що у 2019 році, коли головою ОДА був Денис Шмигаль, 20% дорожнього фонду за певною формулою розрахунків спрямовували у розпорядження громад,  бо вони краще знають, які дороги їм треба ремонтувати насамперед.

Зараз вивчають це питання на місцях. Об’їхали уже 12 громад. Наразі у ДП прогнозують, що на наступний рік зможуть додатково залучити на ремонт доріг приблизно 80 млн грн на умовах співфінансування з тергромадами.

Але є одне застереження. Проєктна документація має передбачати ремонт не більше 3-5 км дороги. Це приблизно 20-25 мільйонів у грошовому виразі, щоб цей обсяг вдалося реалізувати за рік, адже за більшої протяжності ремонт може затягнутися на роки. При дотриманні ж вказаної умови дорожники зможуть разом з громадами відремонтувати в області додатково до 10 км доріг.

Відверто кажучи, на тлі понад трьох тисяч км поганих і дуже поганих доріг, це звучить не серйозно.

Нехай ремонтує САД

За такого стану речей говорили про те, що варто передати певну кількість місцевих доріг Службі автомобільних доріг Івано-Франківської області (САД). Логіка така: оскільки САД непогано проявила себе на ремонтах доріг державного значення, до того ж держава краще її фінансує, то нехай займеться й місцевими дорогами. Правда, цю ініціативу ще треба впровадити в життя – через сприяння ОДА, народних депутатів України, розв’язання питання у Верховній Раді України та Кабінеті міністрів.

Зауважимо, що попередньо, на цьому ж заході, народний депутат України Ігор Фріс сказав:

“Є можливість перейти до цього експерименту, спробувати сформувати пакет ідей, формульний розрахунок і віддати громадам частину грошей. Міністерство інфраструктури і Укравтодор готові піти на цю ідею, щоб почати ремонтувати дороги місцевого значення за державний кошт”.

Що з цього вийде – побачимо. Наразі ж  зійшлися на тому, що за будь-яких умов у наступному році необхідно в першу чергу відремонтувати дороги, що ведуть до місць проведення прощ. Щодо інших доріг, то подали пропозицію: окремо зібратися головам громад та керівництву ДП “Прикарпаття” і з’ясувати усі проблемні питання й шляхи їх вирішення.

“Договорняки” уже не працюють

233282467 1200976553663390 2508775469525041533 n scaled

На завершення відкритого діалогу прозвучала теза, що відверто заінтригувала:

“А те, про що хтось з кимось домовлявся впродовж попередніх 8 місяців цього року – те вже не має жодного значення, воно не працює”.

До слова, говорила про це й очільниця Прикарпаття Світлана Онищук.

Невже йдеться про “договорняки”, які відпали зі зміною голови ОДА та звільненням директора ДП “Дороги Прикарпаття”?

Читайте також:

Приєднуйтесь до нас  у Facebook,Instagram,Youtube та  Telegram

Читайте нас у тг






Коментарі

0

Коментарів ще немає

© 2020 Всі права захищено