Івано-Франківськ

Заявили позицію захисники паровоза, що опинився на постаменті в Івано-Франківську (ФОТО)

«Залізнична спадщина України» вважає, що паровоз можна відновити до робочого стану.

240396120 10219951707651605 7781216048983111870 n scaled

Як повідомляла ПІК, в Івано-Франківську старий паровоз з території Локомотиворемонтного заводу «перебрався» у Привокзальний сквер. Натомість Громадська організація «Залізнична спадщина України», яка категорично  виступає проти встановлення паровозів на постаменти, має до й франківської події серйозні претензії. Інфомацію про це розмістили у мережі Комуналка ІФ, пише ПІК.

“У 2021 році у сквері м. Івано-Франківськ встановлено на постаменті паровоз 9П-470, що знаходився на території Івано-Франківського локомотиворемонтного заводу. З цього приводу нами неодноразово надавались обгрунтовані пропозиції заводу та міськраді щодо обстеження паровоза та розгляду питання щодо його відновлення до робочого стану, на що було отримано механічні «відписки», на частину листів відповіді взагалі не надійшли”, – йдеться у дописі ГО.

Захисники залізничної спадщини звертають увагу й на такі деталі:

“Діти лазять згори по котлу паровоза, таким чином не тільки пошкоджується ремонтопридатний локомотив, а й виникає ризик дитячого травматизму”.

  • Громадська організація «Залізнична спадщина України» категорично проти підняття паровозів на постаменти та аргументує свою тверду позицію такими факторами:

1. Чотири паровози-пам’ятники, встановлені в громадських місцях, були порізані в металобрухт в Україні (Эу 701-76 у м. Сарни, Эу 709-99 у м. Здолбунів, 9П-746 у м. Харків, Л-1038 у м. Чернігів). Два з цих паровозів брали участь у Другій світовій війні.

2. Переважна більшість паровозів, встановлених на постаменти в Україні, наразі перебувають в незадовільному технічному та культурно-естетичному стані, розукомплектовані внаслідок розкрадання з них запчастин, погодних явищ, неналежного догляду за ними, та простою мовою являють з себе смітники.

3. Утримання паровозів в працездатному стані має стратегічне значення, паровоз, внаслідок своєї «паливної всеядності» та простоти в ремонті є незамінним видом тяги при можливих техногенних катастрофах та військових вторгненнях на нашу територію, що може зумовити перебої в постачанні дизельного палива та електропостачанні.

4. Участь паровозів та іншої історичної техніки у широкому колі туристичних, святкових, медійних заходів принесе значно більше репутаційних, соціальних, фінансових та інших плюсів ніж паровоз, що стоїть на постаменті та руйнується.

5. В багатьох країнах наявний позитивний досвід демонтажу паровозів з постаментів та відновлення їх до робочого стану.

Захисники спадщини наводять ще один факт протилежного змісту із новітньої української історії:

“У 2019 році на станції Фастів у якості меморіалу Акту Злуки (1919 р.) було встановлено паровоз Эр 790-24 (побудований заводом ім. Сталіна, м. Познань, Польща, 1954 р.), що перебував у законсервованому стані на базі запасі Сновськ (АТ «Укрзалізниця») та планувався до використання у туристичній діяльності. Незважаючи на активну боротьбу відділу історичної спадщини АТ «Укрзалізниця» та громадських організацій з цим безглуздим рішенням керівництва Укрзалізниці, воно свого рішення не змінило”.

Нарешті ГО підсумовує:

“Кому ще не зрозуміло, що плодити паровози-пам’ятники в Україні – це шлях в нікуди?”.

А ви як вважаєте, франківці?

Читайте також:

Підписуйтесь на нашу сторінку у FacebookInstagram , Youtube та Telegram

 

Читайте нас у тг




Новини партнерів







Коментарі

1

Коментарів ще немає

© 2020 Всі права захищено