Івано-Франківськ

Без додаткового обладнання вкрай важко: військовий розповів, як керувати FPV-дроном

Дрони — це один з основних засобів, який допомагає нам не тільки в обороні, але й у наступі.

Без додатково обладнання вкрай важко: військовий розповів, як керувати FPV-дроном

Приблизно трьох дронів, вартістю 500 доларів кожен вистачає, щоб спалити ворожий танк, який коштує кілька мільйонів. І неважливо, який саме це танк, якої модифікації, старий він чи новий. Про це повідомляють Сили територіальної оборони ЗСУ, пише ПІК.

“Жоден дрон не полетить без додаткового обладнання — пульта, антени та іншого. Тобто перед бойовим використанням його необхідно ще дообладнати, щоб мати можливість літати не на кілометр десь у полі, а, скажімо, на 5 км, на висоті 10-15 метрів від землі, щоб направити дрон до того ж танка”, – йдеться у повідомленні.

Командир відділення роти ударних безпілотних авіаційних комплексів одного з підрозділів Сил ТрО Роман «Турист» поділився своїм досвідом бойових виїздів та розповів про специфіку роботи ударних дронів на фронті.

Час на навчання

На те, щоб навчити пілота FPV-дрона, потрібно не менше двох місяців, плюс практика — імітація бойових умов. Далі — практика у полі, в реальних бойових умовах.

Екіпаж

У групі зазвичай є пілот, командир і водій. Водій одночасно може виконувати кілька ролей, наприклад, бути сапером чи техніком. Обладнання готується заздалегідь на тилових базах. Група заходить у зону «бойових» вже зі всім необхідним обладнанням. Якщо чогось не вистачає, то логістика підвозить. Так чи інакше у нас на самому початку вже є розуміння, де і з чим доведеться працювати.

Підготовка пілота

Пілотом має бути людина з холодним розумом. Вона повинна вміти відкинути емоції, бо вони заважають роботі. Треба вміти керувати дроном з хірургічною точністю. Маєте розуміти, що ви не екскаватором керуєте, а дроном, ще й з додатковим навантаженням. Це треба враховувати. Варто бути готовим, що може періодично відвалюватись зв’язок, не впадати в азарт, коли бачиш танк за кілька мільйонів доларів, бо через адреналін буде з’являтись тремор у руках.

Часто на початку свого навчання пілоти починають літати так, ніби вони на перегонах, починають невиправдано ризикувати. Тоді збільшується вірогідність втратити дрон. Спочатку необхідно навчитись літати повільно, тримаючи одну висоту. Вчимо зависати на одному місці, тримаючи на прицілі в екрані певний об’єкт, і рахувати вголос до тридцяти. Це доволі нелегке завдання.

Керування дроном узимку

Переважно взимку вітри помірні, повітря сприятливіше для польотів, ніж у теплу пору, але батарея тримає гірше. Для цього є термосумки, які нагрівають батарею і тримають температуру під час польоту, що допомагає зберігати заряд. Якщо батарея замерзла, то її складніше реанімувати. Їй потрібно спершу нагрітися, а це втрата часу і заряду. Пропелери зазвичай не обмерзають, це міф. Вкрай рідко таке може бути. Але в нас такого не траплялось. Швидкість обертів цього не дозволить.

Заповіді пілота

Не треба нехтувати базовими принципами маскування, зокрема варто маскувати й автомобіль. Не зависати довго на одному місці, коли злітаєш чи сідаєш на позиції. Планувати свої дії так, щоб не чекати нікого на одному місці, робити все чітко, без зайвих рухів. Пілоти FPV-дронів — це люди, які працюють в найгарячіших точках. Працюють там само, де і піхота на нулі, а літають ще далі.

“Нещодавно наші хлопці підбили танк та спалили МТ-ЛБ. Якщо пілот навчений, то він може залітати і у ворожі окопи, і у бліндажі. Але знову ж таки, для цього треба додаткове обладнання, яке дозволяє пролітати між деревами і знижуватись фактично до рівня землі. Під час тренувань бійці навчаються залітати в такі «вікна». Ми імітуємо бойові вильоти у приміщеннях, спортзалах — де є козли, стенди, висока стеля”, – каже “Турист”.

Читайте також у ПІК:

Читайте нас у тг




Новини партнерів







Коментарі

0

Коментарів ще немає

© 2020 Всі права захищено