Івано-Франківськ

Прикарпатцям на замітку: що робити покупцю, який пошкодив товар у магазині

Працівники Держпродспоживслужби області надають поради того, що робити якщо Ви опинилися у подібній ситуації.

 Що робити,якщо пошкодив товар у магазині? Досить часто трапляються такі ситуації, коли в магазині покупець ненароком впускає або ж зачіпає товар, який лежить неналежним чином, і він розбивається чи пошкоджується. І, як правило, працівники магазину (адміністрація) охорона починають відразу вимагати сплатити кошти за такий зіпсований товар. Про це повідомляє Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області, пише ПІК.

Працівники Держпродспоживслужби області надають поради того, що робити якщо Ви опинилися у подібній ситуації.

  • У таких ситуаціях, перш за все, потрібно з’ясувати, хто насправді винен в тому, що товар пошкоджено – покупець, адміністрація магазину, яка неправильно зберігала(розмістила) цей товар в торговому залі, чи можливо зовсім інший покупець?
Відповідно до ст. 668 Цивільного кодексу України ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару. Тобто, коли продукція не передана покупцю, ризик пошкодження лежить на власникові/магазинові, а тому покупець не повинен сплачувати кошти за розбитий (зіпсований) товар, оскільки він ще не придбав його.
  •  Але якщо адміністрація чи охорона магазину наполягає на своєму, вимагайте скласти акт про нанесення шкоди та надати факти, які, на думку адміністрації магазину, доводять Вашу вину. До слова,  вину покупця, а також чи він повинен платити за такий товар може встановити тільки суд.
Тобто покупець повинен пам’ятати – нічого на місці не оплачується, на місці тільки фіксується. Якщо адміністрація магазину відмовляється складати будь-які акти і однаково вимагає сплатити кошти, покупець повинен знати, що відповідно до ч. 2 ст.17 ч.2 Закону України “Про захист прав споживачів” забороняється примушувати покупця придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту.
Однак споживачу необхідно довести, що він розбив (зіпсував) товар випадково. І у цьому може дуже допомогти запис із камери відео-спостереження.
Працівники Держпродспоживслужби області надають поради того, що робити якщо Ви опинилися у подібній ситуації.
У випадку, коли адміністрація чи охорона магазину переходить до більш рішучих дій і взагалі не випускає покупця з приміщення, слід згадати ще й про пункти 1, 4 і 5 статті 19 Закону України “Про захист прав споживачів”, в яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики та агресивної діяльності.
Крім того, як агресивні забороняються такі форми підприємницької практики:
  • створення враження, що споживач не може залишити приміщення продавця (виконавця) без укладення договору або здійснення оплати;
  • вимога оплати продукції, наданої продавцем (виконавцем), якщо споживач не давав прямої і недвозначної згоди на її придбання.
У випадку, коли після всіх аргументів покупця однаково продовжують примушувати платити за розбитий (пошкоджений) товар і відмовляються складати акт та фіксувати ситуацію на місці,  то він повинен викликати поліцію.
Читайте також у ПІК:
 

Приєднуйтесь до нас  у FacebookInstagram , Youtube та  Telegram

Читайте нас у тг




Новини партнерів







Коментарі

0

Коментарів ще немає

© 2020 Всі права захищено