Івано-Франківськ

Ретро: чому 126 років у Станіславові планували трамвай, а запустили – у Коломиї

6 жовтня 1896 року міська влада прийняла рішення про запровадження у Станиславові електричного трамваю.

242456067 3066166143653712 7116005922032056761 n

Влітку 1894 року у місті Станіславові виник проєкт бензомоторного трамвая. Однак після обговорень було вирішено будувати кінний трамвай. 1896 року остаточно зупинилися на електричному трамваї.

Проєктні роботи виконала фірма «Сіменс і Гальске», інформує ПІК.

1908 року було затверджено маршрути. Основна лінія мала проходити від залізничного вокзалу теперішніми вулицями Вовчинецькою, Грушевського та Незалежності (де мало йти перше відгалуження до залізничного віадуку). Далі лінія прямувала Вічевим майданом, де мало бути ще одне розгалуження: одна мала йти вул. Галицькою до парку Воїнів-Інтернаціоналістів, інша — вулицями Мазепи, Січових Стрільців, Чорновола та парку ім. Шевченка.

Усі ці плани перекреслила Перша світова війна, і в подальшому до проєкту трамваю у Станіславові вже не поверталися.

А як щодо Коломиї?

До 1886 року нафту з копалень (шиб) на дистилярні (рафінерії) на Коломийщині доставляли возами.

16641073 1317390864974508 8382072438799424327 n 770x569 1

Тому, на початку 1880-х років надінспектор Львівсько-Чернівецької залізниці Людвік Вежбицький запропонував проєкт будівництва локальної залізниці, що сполучила б Коломию, Печеніжин і Яблунів. Цей проєкт підтримав нафтопромисловець Станислав Щепановський, який, працюючи у британському міністерстві у справах Індії, розробляв будівництво залізниць на Індостані. Щепановський створив консорціум для будівництва залізниці, заручившись фінансовою підтримкою віденської компанії M.Biedermann & Co. Консорціум розширив проєкт, включивши до нього будівництво колій до Княждвора та Слободи Рунґурської.

20170221190500 6120 scaled

Будівництво тривало протягом семи місяців 1886 року силами віденської фірми Lindheim & Co під керівництвом інженера Рудольфа Матковського. Планованого відгалуження на Яблунів не збудували.

20100701 32969 scaled

Залізницю зруйнували в роки Другої світової війни. Після війни її відбудували — навесні 1945 року з Коломиї в Рунґури прибув перший товарний потяг. Працівники НКВД заарештовували жителів Рунґурів і навколишніх сіл, щоби вивезти їх на Сибір. Проте вояки УПА розібрали рейки, зупинили потяг, солдатів Червоної армії забрали в полон, пов’язали руки, а потім відпустили. Наступного для в село знову прибули війська НКВД і поклали рейки на місце, після чого потяг таки покинув село.

16649051 1317390711641190 646577264064665367 n

У повоєнний період було споруджено відгалуження на Ковалівку, де добували вугілля.

Останній рейс відбувся 15 травня 1967 року. Того ж року залізницю розібрали.

Читайте також на ПІК: 

Приєднуйтесь до нас у Facebook, Instagram, Youtube та Telegram

Читайте нас у тг




Новини партнерів







Коментарі

0

Коментарів ще немає

© 2020 Всі права захищено