У межах інформаційної програми «На слуху. Міський голова коментує» мешканці Калуської громади порушили важливу тему — функціонування нової автостанції в місті.
Люди висловлювали запитання, зауваження та побажання, а міський голова Андрій Найда відповідав на них, розповідає ПІК.
Ключові теми — хто і за які кошти збудував автостанцію, кому вона належить, що отримає громада, як покращити комфорт пасажирів, а також — тарифи, транспорт і благоустрій довкола.
Запитання: “Хто збудував нову автостанцію у Калуші?”
Думки мешканці:
-
“Думаю, що міська рада”.
-
“Міська рада, бо люди ні в кого не здавали гроші”.
-
“Не знаю, хто будував. Думаю, не міська рада, бо це надто дорого для неї.
-
Можливо, якийсь бізнесмен, бо місце “козирне”.
Міський голова Андрій Найда:
«Одразу скажу — жодної копійки з бюджету Калуської міської ради на будівництво автостанції не витрачалося. Автостанція була побудована приватною компанією «Пам’ять Старбуд», яка перемогла в інвестиційному конкурсі у 2021 році. Вона вклала власні кошти і, крім самої автостанції, облаштувала благоустрій: бруківку, тротуари, платформи. Від міста була виділена земельна ділянка, яка раніше була болотом. Тепер там сучасна інфраструктура».
Запитання: “Кому належить автостанція та хто нею управляє?”
Думки мешканці:
-
“Калуській міській раді”.
-
“Кажуть, що якийсь харківський бізнесмен збудував”.
-
“Мабуть, власник якийсь керує, бо це не державне”.
Міський голова Андрій Найда:
«На сьогодні автостанція перебуває у власності Калуської міської ради. Приватна компанія, яка її збудувала, передала її місту. Об’єкт перебуває на балансі управління комунального майна, яке передало автостанцію в оренду ТОВ «Калуська автобусна станція». Ми не витратили коштів на її будівництво, але тепер вона наша власність».
Запитання: “Чому автостанція передана в оренду приватній компанії? Що має з того громада?”
Думки мешканці:
-
“Думаю, нічого не має”.
-
“Може, податки якісь платять. Але хто знає, скільки саме”.
-
“Я не вникаю, бо вже не того віку, щоб політикою цікавитися”.
Міський голова Андрій Найда:
«Ми прорахували варіанти — утримання автостанції для міста вийшло б збитковим. Тому її передали в оренду. В результаті Калуська міська рада отримує щороку орієнтовно 850 тисяч гривень орендної плати. Ми не витрачаємо ні копійки, а люди мають сучасний об’єкт з комфортними умовами».
Запитання: “Чи є достатньо лавок, навісів, розкладів? Що з туалетом?”
Думки мешканці:
-
“Лавок мало. Люди стоять”.
-
“Туалет вже безплатний”.
-
“Добре було б, щоб на кожній платформі був маршрут”.
-
“Розклади є, але в інтернеті, а не всюди видно”.
-
“Навісів нема — у дощ стояти важко”.
-
“Хай зроблять навіс і поставлять ще лавки”.
Міський голова Андрій Найда:
«Так, лавочок не вистачає. Ідеально — поставити по одній біля кожної платформи. Також потрібно зробити навіси від дощу, особливо в пікові години. Ми вже звернулися до орендаря, щоб він це реалізував. Щодо графіку руху — є табло з платформами, а також інтернет-сторінка з розкладом. Туалети — зараз безкоштовні, і це важливо, бо на багатьох автостанціях вони платні. Щодо заяв, що міський голова отримує мільйон премії на місяць — це неправда. Депутати працюють на громадських засадах, а я не маю жодної премії на мільйон — ні в місяць, ні в рік».
Запитання: “Хто формує тарифи на проїзд?”
Думки мешканці:
-
“Власники і перевізники”.
-
“Може, міська рада має якийсь вплив”.
-
“До Копанок — 24 гривні, а це ж поряд!”
-
“В місті вже 15 грн. Хто це все рахує?”
Міський голова Андрій Найда:
«Калуська міська рада має повноваження лише щодо міських маршрутів. Усі приміські маршрути, які проходять через автостанцію, — це відповідальність перевізників. Вони формують тарифи згідно з ринковими умовами. Ми не встановлюємо ціну на поїздку до Копанок, Долини чи інших сіл — лише в межах міста».
Запитання: “Яка автостанція краща — стара чи нова?”
Думки мешканці:
-
“Звісно, нова.
-
“Тут зручно, можна сховатися від дощу, попити кави, є магазини”.
-
“Лавок більше треба, але загалом краще”.
-
“Колись на Героїв України нічого не було — ні туалету, ні накриття”.
Міський голова Андрій Найда:
«Стара автостанція — це була тимчасова зупинка без умов. Там був старий павільйон, 4 лавки, туалет у жахливому стані. Люди справляли потреби просто під вікнами будинку, де я мешкав. Тепер — сучасна будівля, можливість сховатися від негоди, є кав’ярні, магазини, нормальні туалети. Це зовсім інший рівень сервісу».
Побажання і скарги від мешканців
-
Заблокований тротуар магазином «Екватор»:
Андрій Найда: «Так, ця територія була виділена ще до 2060 року. Ми зараз працюємо над тим, щоб організувати нормальний прохід за цією будівлею. Це питання буде врегульоване».
-
Міський транспорт не під’їжджає до автостанції:
Андрій Найда: «Плануємо запустити міські автобуси до автостанції. Зупинка вже облаштована, проїзд трохи розширимо — і мешканці зможуть зручно доїхати».
-
Поганий стан автобусів:
Андрій Найда: «Маємо випадки, коли автобуси — в жахливому стані. Управління економіки реагує, спілкується з перевізниками, щоб замінили або відремонтували транспорт. Якщо бачите подібне — скаржтесь напряму в управління чи мені».
Читайте також:
- «Берегиня відродження»: у Калуші встановили унікальну скульптуру, створену воїном ЗСУ (ФОТО)
- ТОП-5 питань до голови Калуської громади Андрія Найди (ВІДЕО)
- Науковці ІФНТУНГ проводять георадарні дослідження в Калуші (ФОТО)