Івано-Франківськ
11
USD: 27.6
EUR: 33.2

Маршрутки vs комунальні автобуси: які зміни чекають на міський транспорт Франківська-2021

Івано-Франківськ на порозі чергових змін. Мова йде про запровадження нової маршрутної мережі, а з нею, відповідно, оголошення конкурсу для перевізників.

MyCollages 17 scaled

На найбільш актуальні запитання ПІК щодо актуальних змін та анонсованих нововведень розповів начальник міського управління транспорту та зв’язку Андрій ГІГЛЮК.

121028104 3412643975486853 5541742042883493489 o scaled

Про новий конкурс серед приватних перевізників…

Договори з приватними перевізниками закінчилися 31 грудня 2020 року. Зараз наше ключове завдання – організувати нову маршрутну мережу. Після того, упорядкувати та визначити чи не потрібно змін по комунальних маршрутах. Далі – оголосимо новий конкурс. А вже в лютому плануємо ввести в дію результати конкурсу й затвердити переможців, підписати нові договори та на нових умовах працювати.

Ми розуміємо, що в першу чергу надаємо розвиток КП «Електроавтотранс», зокрема, тролейбусним та автобусним комунальним маршрутам. Відповідно від цього будемо визначати, які маршрути можуть обслуговувати приватні перевізники. Насправді все ж таки ми розуміємо, що найближчі п’ять років приватники будуть в нашому місті. Єдине питання, яке відкрите та дуже болюче: «На яких умовах вони планують надалі працювати?».

Не проблема оголосити новий конкурс, проблема визначити умови, на яких вони будуть працювати. Тому є певні дискусії та питання, які потрібно вирішити.

unnamed 9

Про старі та нові маршрути…

З практики попередніх років ми знаємо, що приблизно 9-10 маршрутів, які на даний момент обслуговують приватні перевізники, надалі або зникнуть, або їх реформують, тобто об’єднають з іншими маршрутами. Тому що є такі маршрути, на яких працюють 1-2 автобуси, або взагалі не виїжджає жодного, змісту таких перевезень немає. Тому є певні пропозиції щодо цього.

Станом на сьогодні ми маємо 39 маршрутів. Якщо відпаде 9-10 маршрутів, то близько 30 маршрутів все ж таки залишиться. З них більш ніж половина буде обслуговувати КП «Електроавтотранс», а інші 40% – приватні перевізники.

marshrutky1

Про вимоги приватних перевізників…

Від приватних перевізників ми маємо окремі побажання. Головне з них – зменшення навантаження пільгових перевезень, тобто пенсіонерів та осіб з інвалідністю, їх кількість у кожному транспортному засобі. Друга вимога: можливий варіант підняття вартості проїзду.

Окрім того, ними пропонувалося відшкодування за перевезення пільговиків. Але на цей момент це питання не розглядається. Десь є якійсь поступки, на які ми можемо піти, а є такі межі, які ми не можемо перетнути.

Про ймовірну зміну ціни за проїзд…

Є пропозиція та розрахунок про можливе підняття вартості проїзду в комунальному транспорті. Ми розуміємо, що 4 гривні по електронній картці «Галка» – це досить символічна оплата. Відповідно, є певні розрахунки, які подало КП «Електроавтотранс»:

– по електронній картці «Галка» – 6 грн.;
– по будь-якій іншій платіжній картці – 8 грн.;
– за готівку – 10 грн.

Чому така дорога готівка? Тому, що ми по максимуму хочемо перейти на електронний квиток для того, щоб максимально облікувати кількість поїздок та кількість пільговиків. Щоб мати реальну картину і статистику. Звичайно ж, маємо ще відсоток тих пасажирів, які платять готівку.

mg 0768 scaled

Про можливу зміну ціни у приватників…

Щодо приватних перевізників, то вони наразі про конкретні цифри не говорять. Вони мали б надати пропозиції, із реальними розрахунками, які має провести профільна установа, аудиторська фірма, щодо вартості проїзду на своїх маршрутах. В першу чергу на що б’ють приватники – кількість пільговиків, яку вони перевозять. Варіант щодо розміщення валідаторів у приватних автобусах розглядався. Але, у такому разі, вони автоматично вимагатимуть відшкодування.

Про перевезення в селах Франківської ТГ…

Насправді ми маємо розуміти, що нові маршрути мають покривати не тільки місто, а й приміські села, які приєдналися. Наразі ми маємо три села (Камінне, Тисменничани та Радча), які не мають міських маршрутів. Там ще працюють перевізники, з якими укладала договори  обласна державна адміністрація. Зараз ми це питання узгоджуємо, визначаємо, врегульовуємо, розробляємо варіанти, хто б міг взяти участь в конкурсі. Адже не проблема організувати маршрут, проблема на яких умовах там працюватимуть перевізники. Тому що ми маємо практику, коли на певних маршрутах їдуть 1-2 автобуси, відповідно, маршрут є, а мешканці телефонують зі скаргами.

Коментар

Руслан МАРЦІНКІВ, міський голова Івано-Франківська:

«В нас є розроблений план на п’ять років щодо транспорту. Буквально найближчий тиждень ми оголосимо новий конкурс на перевезення. Наша ціль – перевести приватний транспорт на комунальний. Але це буде поетапно. І ці етапи є визначені. Дай Боже нам це реалізувати. Також важливим є запровадження електронного квитка. Найближчим часом ми презентуємо цю стратегію. Вона передбачає, зокрема, два так званих «хаба». Вони будуть розміщуватися біля Європейської площі (на перетині вулиць Коновальця-Бандери) та на вулиці Юності (біля АС №4). Там можна буде залишити машину і, відповідно, пересісти на комунальний транспорт».

30729394 1766995536656854 3507458422071099392 n1 scaled

Читайте також: 

Приєднуйтесь до нас  у FacebookInstagram , Youtube та  Telegram

Новини партнерів

Коментарі

0

Коментарів ще немає

Залишити відповідь

Ваш email не буде опублікований. Обов’язкові поля позначені зірочкою (*)

Поле має бути заповнене
Поле має бути заповнене
© 2020 Всі права захищено