Івано-Франківськ

Оцінка експерта: коли нарешті збудують автодорогу в об’їзд Болехова (ФОТО)

Проєкт об'їзної виготовили у 80-ті роки минулого століття: на заваді будівництва в подальшому стали відсутність коштів, газопровід та чаплі.

104438867 256378512290079 2126890385222183621 n 1 3 1 scaled

У Болехові чекають на об’їзну дорогу кілька десятиліть, повідомляє ПІК.

Чому так затягнулося її будівництво і які перспективи завершення? Експертну оцінку надає Любомир Семанів – заступник начальника з розвитку доріг Служби автомобільних доріг Івано-Франківської області (на фото).

185461910 1846574382176858 7971044814894602641 n scaled

Час заставив вносити корективи

– Так, проєктування дороги, що має забезпечити об’їзд Болехова, завершили в кінці 80-х років, – зазначає Любомир Семанів. – В кінці 90-х приступили до роботи.

Тоді вдалося побудувати два залізобетонні шляхопроводи через залізницю, залізобетонний міст через річку Сукіль та п’ять залізобетонних водопропускних труб. А також відсипали 4 кілометри земполотна зі сторони Львівської області. Надалі припинилося фінансування робіт і об’єкт був заморожений.

187854351 344813187067016 3761673170568145753 n scaled

  • Міст через Сукіль.

У 2018 році Служба автомобільних доріг Івано-Франківської області замовила корегування проєкту, адже в Україні змінилася нормативна база щодо будівництва доріг та мостів.

Практично, прийшлося робити новий проєкт. За роботу взялася львівська проєктна організація «Тріада». Йдеться про розробку проєктної документації «Будівництво автомобільної дороги державного значення Н-10 Стрий – Івано-Франківськ – Чернівці – Мамалига (на м. Кишинів) на ділянці км 17+379 – км 25+360 в Івано-Франківській області». Протяжність дороги майже 8 км.

Газопровід потребує “бандажу”

В процесі роботи зіштовхнулися з тим, що вздовж дороги проходить газопровід Київ – Західна Україна-2 (колись це був Уренгой – Помари – Ужгород). Це є труба високого тиску, охоронна зона якої , згідно зі змінами нормативної бази, помінялася. Якщо у 80-ті роки охоронна зона магістрального газопроводу І класу діаметром труби від 1200 до 1400 мм становила 250 метрів, то за незалежної України ця зона збільшилась до 300 метрів і частина нашої дорога (2,7 км) вже попадала у межі охоронної зони, що неприпустимо.

Філія управління магістральними газопроводами «Прикарпаттрансгаз» на наші запити повідомила листом, що зменшення охоронної зони можливе, але за умови посилення труби.

На замовлення Служби автомобільних доріг Івано-Франківської області генпідрядник разом з ІФНТУНГ та ТзОВ «Полімерсинтез» прорахували вартість посилення 2700 метрів газопроводу. З’ясувалося, що на це потрібно 140 мільйонів гривень.

Розрахувати на такі фінансові вливання виглядало утопією. Тому ми почали відходити від початкової лінії передбаченого будівництва і в чотири рази зменшили її протяжність в охоронній зоні. Вийшли на те, що треба захистити «бандажем» 500-600 метрів газової труби. Для чого? Щоб гіпотетично у разі вибуху газу, не постраждали учасники дорожного руху. Вартість «бандажування» 52 мільйони гривень.

Однак виникла ще одна проблема.

На шляху стала чапля

187967890 567575990877146 1034874728084939373 n scaled

За проєктом частина дороги пролягає через землі лісового фонду та заповідне урочище «Багно», де розмножується червонокнижна чапля. Оскільки ніхто не має права порушувати її спокій, то знову приходиться вносити корективи.

Фахівці зробили експертне дослідження та звіт про те, що будівництво 30 – 40 мерів дороги в зоні урочища птахам не зашкодить. Але зміна меж заповідників – це виключно прерогатива Кабінету міністрів України.

Зараз ми знаходимось на завершальному етапі підготовки відповідної документації. Департамент екології ОДА нам активно в цьому допомагає. Як тільки робота буде завершена, подамо питання про необхідність зменшення заповідної зони на розгляд сесії обласної ради. Якщо вона прийме позитивне рішення, направимо подання до Кабміну.

185774010 556002202475133 7702374010211145198 n 1 scaled

В цілому проєкт корегування готовий практично на 90%. Як тільки отримаємо дозвіл від Кабміну щодо будівництва дороги в зоні «Багна», передамо проєкт на дорахування його кошторису, а далі – на експертизу. Сподіваємось, що до кінця року проєкт буде готовий до реалізації. Залишиться провести тендерні процедури та приступити до будівництва об’їзної, скорпіш за все – наступного року, а, можливо, й 2021-го, прогнозує Семанів.

Заради чого об’їзд?

Болехів, це місто з привабливою історичною забудовою вздовж дороги. Рух важковагового транспорту створює вібрацію, яка шкодить збереженню цієї забудови.

Bez nazvanyya 5 scaled

До того ж наявна автодорога надто вузька для того потоку транспорту, який проїжджає через Болехів. Виникають затори, сповільнюється швидкість руху. У тому числі й через поганий стан дороги. Навіть якщо завершать її ремонт, це не матиме для учасників руху необхідного ефекту. Та й забруднення повітря вихлопними газами є серйозним викликом для містян.

Щоб розв’язувати ці проблеми й будується об’їзна. По ній піде габаритний транспорт, їхати буде швидше, більш безпечно та комфортно. Сприятимуть доброму настрою й привабливі краєвиди довкілля. Від Болехова дорога виходить практично на кордон з Львівщиною. Як бачите, зроблена левова частина роботи, щоб розпочати будівництво. І об’їзна таки буде», – сказав Любомир Семанів, заступник начальника з розвитку доріг Служби автомобільних доріг Івано-Франківської області.

Публікацію підготувала Марія Палюга. 

Читайте також:

Читайте нас у тг




Новини партнерів







Коментарі

0

Коментарів ще немає

© 2020 Всі права захищено