Митець із Рожнятова Богдан Пилипів з 18 років «малює» вогнем портрети знаних людей світу, ікони, копії картин знаних художників та… коней, повідомляє ПІК.
Чоловік створив сотні робіт пірографом — приладом для випалювання на дереві. Свої роботи митець називає вогняною графікою. Його картини, які ззовні нагадують старі світлини, є в колекціях поціновувачів мистецтва в Польщі, Італії, Іспанії, Ізраїлі, Німеччині, США, Канаді. Як «малювати» вогнем, Богдан Пилипів розповів журналістці ПІК.
Випалювати він почав ще у школі, на уроках трудового навчання. Але тоді для хлопця цей процес не був настільки цікавим. Згодом до випалювання Богдан повернувся під час служби в армії, коли готував дембельський альбом та армійські сувеніри.
У юнака добре виходило. Навіть начальству сподобалося. Тому Богдан випалював на дереві картинки для офіцерів. Під час навчання у Львівському поліграфічному інституті нині митець отримав добрі знання з книжкової графіки Проте основне —це практика.
«Допоки навчився «малювати» вогнем, зіпсував безліч картин», — зізнається чоловік.
Процес розпочинається з вибору дошки. Колись митець випалював картини на кедровій деревині.
«Іноді частинки такої дошки розпилювали та склеювали під пресом. Виходила м’яка дошка завтовшки сантиметр, але через таку м’якість, при випалюванні, лінії не завжди були чіткими та й поверхня швидко задимлювалася. Але зараз я на кедрі не випалюю, бо його й знайти годі. Цей вид деревини цінний і рідкісний», — розповідає Богдан Пилипів. Випалював чоловік й на білій тополі, липі. Тепер працює зі смерекою.
На добре зашліфовану дошку графік наносить ескіз, і далі, вдягнувши спеціальні захисні окуляри, починає випалювати пірографом.
«А що це за такий інструмент?», — запитую митця.
«Пірограф складається із маленької коробочки, в якій є реле, за допомогою якого можна змінити напругу. На дроті — керамічна ручка. У ній замість пера — спіралька, зігнута дугою, що ззовні схожа на копитце», — пояснює співрозмовник.
Ця спіралька, при подачі струму випалює на дереві чи фанері своєрідну сіточку. Її Богдан Пилипів накладає в межах попередньо випалених ліній-контурів. Чим більше накладає таких сіточок одна на одну, тим темніші кольори. Ззовні це виглядає, наче малюнок. А ще митець експериментує з кольором. Для цього він вимочує частину деревини і отримує зеленкуватий, жовтуватий та червонуватий колір. І далі на цих забарвлених частинах «малює» вогнем.
Твори митця різних розмірів: від 14 на 20 до 100 на 80 сантиметрів. Над ними Богдан Пилипів працює по 6-8 годин із невеличкими перервами, творить і вночі. На одну картину, чоловікові потрібно в середньому три тижні.
У доробку майстра переважно твори на релігійну тематику, багато копій ікон всесвітньовідомих майстрів. А ще є пейзажі, портрети відомих людей світу: Тараса Шевченка, Папи Римського Івана-Павла ІІ, англійської королеви Єлизавети ІІ, принцеси Діани, екс президента США Дональда Трампа, арабських шейхів.
Крайня серія «вогняних картин» пана Пилипіва — зображення коней. Їх митець мав представляти на виставці в місті Дубаї (Об’єднані Арабські Емірати). Та через пандемію подію перенесли.
Своєю найважливішою картиною Богдан Пилипів вважає копію «Джоконди».
«Лише ідею, як відтворити вогнем епохальну картину Леонардо да Вінчі я виношував двадцять (!) років. Кажуть, аби зрозуміти, чи копія Джоконди точна, то треба, аби вона дивилася на тебе з усіх боків. Скажімо, стоїш біля її голови, і все одно складається враження, що вона дивиться на тебе. І я горджуся, що моя Джоконда – дивиться», — підсумовує митець.
До речі, це єдина робота, яку, за словами Богдана Пилипіва, він ніколи й нікому не продасть. Нині сотні картин митця у багатьох приватних колекціях закордоном.
Злата Леміш.
Фото надав Богдан Пилипів.
Читайте також:
“Справжній Шевченко”: у Франківську відкрилася унікальна виставка (ФОТОРЕПОРТАЖ)
На Тлумаччині фольклорний колектив «Розмай» отримав звання «Народний»
Приєднуйтесь до нас у Facebook, Instagram, Youtube та Telegram
Читайте нас у тг