ПІК вдалося віднайти на сторінках “Кур’єра Станіславівського” повідомлення про те, як би виглядали майбутні маршрути:
Основна лінія мала проходити від двірця колійового (залізничного вокзалу) і пролягати вулицями міста – Вовчинецькою, Заблотівською (нині – Василіянок), Третього травня (Грушевського) та Сапіжинською (Незалежності). Далі йшло розгалуження. Одна лінія йшла по Сапіжинській до залізничного віадука (в район сучасного залізничного мосту за “Космосом”),
Інша лінія мала йти по Сапіжинській (нині – “стометрівці”) до аптеки Аміровича, що була розташована на куті вулиць Бельведерської та Карпінського (тепер – Бельведерської та Галицької) де її знову чекало розгалуження:
– одна гілка мала б йти вул. Карпінського (Галицькою), Ринком (пл. Ринок) до Торговиці (парку Воїнів-Інтернаціоналістів);
– друга — вулицями Казимирівською (Мазепи), Собеського (С. Стрільців), і біля кав’ярні “Габсбург” повертала б на Голуховського (Чорновола) до закладу карного (“Діброви” на сучасній вулиці Чорновола в районі парку ім. Шевченка).
Втім існував й дещо інший проєкт – замість лінії на вулицю Галицьку, запропонували пустити трамвай на вулицю Голуховського (Чорновола), далі – Белінського (Сахарова), Зосина Воля (Коновальця) до сучасного м’ясокомбінату.
Ще один проєкт пропонував прокласти розгалуження від вулиці Собеського (С. Стрільців), на Липову (Шевченка), далі – на Геллера (Гординського), попри костел “Аве Марія”, на Голуховського (Чорновола).
До справи пуску трамваю ставилися серйозно. Роботи мала проводити відома німецька фірма «Сіменс і Гальське». Крім брукування вулиць, прокладання рейок та закупівлі рухомого складу, треба було ще збудувати електростанцію і трамвайне депо.
Чому проєкт накрився?
Вважається, що на заваді цьому амбітному проєкту стала Перша світова війна, втім існує й інша причина. Вартість «трамваїзації» Станиславова коштувала б міському бюджету мільйон корон. І це по мінімуму!
Магістрат порадився, і у квітні 1909 року надрукував повідомлення, що організація трамвайного руху є недоцільною. Як варіант розглядали пуск дешевших електричних омнібусів. Але й на них забракло грошей.
Читайте також у рубриці “Ретро Івано-Франківськ”:
- Історія навколо нас: унікальні архітектурні пам’ятки Франківська 1904 року (ФОТО)
- Ретро: Як 109 років тому в Станіславові Озіяш Єгер обміняв пасаж на готель (ФОТО)
- Невідомий Єдрик: 125 року тому народився один з найвідоміших фотографів Станіславова (ФОТО)
- Видатні Станіславчанки: 125 років тому народилася Олександра Любич-Парахоняк (ФОТО)
- 356 років тому помер Станіслав Потоцький: міфи та реальність про “Реверу” (ФОТО)
- Було-стало: подвір’я у Франківську, де 118 років тому відбувся зліт “Соколів” (ФОТО)
- Мандри непомітним Франківськом: що приховує північний мур Палацу Потоцьких (ФОТО)
- Ретро: чому 240 років власниця міста-фортеці Коссаковська люто ненавиділа старост Станіславова
Підписуйтесь на нашу сторінку у Facebook, Instagram , Youtube та Telegram
Читайте нас у тг