Івано-Франківськ

Рекордна кількість звернень: мовний омбусмен розповів, на що скаржаться українці

У 2023 році кількість звернень зросла на 30% у порівнянні з 2022 роком.

60f1377c1357c

Протягом 2023 року Уповноважений із захисту державної мови отримав майже 3700 звернень щодо порушення мовного законодавства.

Це найбільша кількість за період існування в Україні інституту мовного омбудсмена – з липня 2020 року, пише ПІК з посиланням на “Українську правду. Життя”.

Найбільше звернень надійшло щодо порушень, здійснених у Києві (1345 випадків), Харківській (516), Одеській (486), Дніпропетровській (316), Київській (153), Запорізькій (63), Львівській (59), Полтавській (54) та Миколаївській (53) областях.

“У столиці у 2023 році громадяни зафіксували в більш ніж півтора раза більше порушень, ніж у 2022-му році, та втричі більше, ніж у 2021-му. Тож ухвалення місцевих мовних програм і суворий контроль за дотриманням мовних прав громадян у всіх сферах суспільного життя має стати серед пріоритетів очільників громад у цьому році”, – зауважив Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь

Найчастіше скарги про порушення мовного законодавства стосувалися:

  • відсутності української версії інтернет-магазинів і вебсайтів – 992 звернення;
  • порушень під час обслуговування – 615 звернень;
  • зовнішньої реклами та вивісок – 557 звернень.
  • працівників закладів дошкільної, загальної середньої й вищої освіти та освіти дорослих – 326 звернень;
  • надання інформації про товари та послуги (меню, цінники,  упакування тощо) – 215 звернень;
  • органів влади – 186 звернень;
  • медіа – 174 звернення;
  • сфери культури – 103 звернення;
  • установ комунальної та державної власності – 61 звернення.

Ще близько 4% скарг стосувалися сфери охорони здоров’я. За словами омбудсмена, на порушників наклали санкції, передбачені Кодексом України про адміністративні правопорушення.

Читайте також: 

Читайте нас у тг




Новини партнерів







Коментарі

0

Коментарів ще немає

© 2020 Всі права захищено