Про це ПІК інформує пресслужба Агенції розвитку ОТГ Прикарпаття.
Інноваційний документ розробила команда платформи CANactions School програми Spaces спільно з представниками тергромад.
Концепцію напрацьовували впродовж семи місяців, а прикарпатські громади єдині в Україні, що мають такий документ. Розробляючи стратегію, фахівці відійшли від адмінтерподілу та розглянули ТГ як єдиний простір.
«Ми використали проєктний підхід та звернулись до досвіду Швейцарії. Концепцію враховує інтереси усіх громад», – сказав програний директор CANactions School Вадим Денисенко.
Відзначається, що мета стратегії полягає у посиленні соціально-економічного розвитку субрегіону – Східна Бойківщина, налагоджені міжмуніципального співробітництва між громадами, а також у покращенні доступності до публічних послуг.
Громади визначили взаємні спеціалізації та здійснили напрацювання за шістьма напрямами: економіка, екологія, комунікації, доступність, архітектура та створення спільного бренду “Смак східної Бойківщини”.
Задля підвищення туристичної привабливості та стимулювання економіки фахівці розробили мережу вело-пішохідних шляхів. Пропонується створення нових маршрутів, в основу котрих ляже унікальний культурний та природний ландшафт субрегіону. Робота у цьому сегменті стане імпульсом до розбудови інфраструктури, будівництва нових еко-садиб. На території громад є всі передумови для розвитку зеленого туризму, створення гірськолижного курорту.
Щодо розвитку економічних спеціалізацій, то фахівці Spaces пропонують створити єдиний кооператив з деревобробки.
«Концепція передбачає створення мебельного кластеру – «Бойківські меблі». Місцеві підприємці синхронізуватимуть свою діяльність та створюватимуть брендовану продукцію», – говорить Вадим Денисенко.
Вагомі напрацювання здійснено у екологічній сфері. Тут пропонується комплекс дій з проведення у селах каналізації, водопостачання, здійснення інженерного благоустрою, заходи поводження з ТПВ, запобігання підтопленням, збереження довкілля, а також використання альтернативної енергетики
Говорячи про доступність послуг, концепція пропонує діяльність з розширення мережі центрів безпеки, створення якісної мережі GSM, поєднання населених пунктів вздовж річок (вело та піші маршрути), створення додатку для пошуку місцевих автомобільних попутників, доступність будівель соціальної інфраструктури (інклюзивність).
З-поміж іншого, громади ініціюють створення власного бренду «Смак східної Бойківщини», популяризуючи таким чином місцеву кухню та харчову продукцію, створення єдиної бойківської архітектури (автентичні вікна, двері, фасади), а також поліпшення комунікації.
Задля покращення економічного розвитку та поляризації громад Франківщини сторони представили ідею проведення промо-заходу – Expo Boykivshyna 2025.
«Expo Boykivshyna 2025 – серія виставок, конференцій, публічних обговорень і фестивалів, який планують організувати через п’ять років, та який пройде на території шести громад-учасниць Spaces. Expo продемонструє потенційним інвесторам успішні проєкти, реалізовані на території громад за п’ять років», – зазначають представники проєкту Spaces.
Участь в заході взяли голова Брошнів-Осадської громади Тарас Манорик, керівники Вигодської ТГ Мацалак Микола, Витвицької тергромади Ільницький Василь, Долинської ТГ Іван Дирів, заступник голови Дубівської громади Ігор Пасічняк, очільник Спаської ТГ Микола Медвідь, експертка з просторового розвитку Тетяна Данилів, працівники органів місцевого самоврядування.
Читайте також:
- На комунальних автобусах у Калуші встановлять валідатори для безготівкової оплати
- В Україні підняли ціни на сигарети: скільки коштує пачка
Приєднуйтесь до нас у Facebook, Instagram , Youtube та Telegram
Читайте нас у тг