Івано-Франківськ
8.1
USD: 26.97
EUR: 30.25

Мандри непомітним Івано-Франківськом: шляхопровід на Сапіжинській (ФОТО)

Старий міст або віадук, як його тоді називали, був зведений у 1895 році за проектом архітектора Максиміліана Шльоса.

photo 2020 12 10 10 35 10 scaled

На старих картах вулиця Сапєжинська (нині – Незалежності) перед колією раптово обривалася.Праворуч, паралельно залізниці, відходить вуличка Пілсудського (Шота Руставелі), на якій, і, був зведений колишній шляхопровід. Вже на іншому боці вливалася у продовження Сапіжинської (нині вул. Хриплинська, біля АЗС).

88426606 317377572555924 3338149454053113856 o scaled

Попередній старий міст (тоді його називали віадук) знаходився не в тому ж місці, що тепер новий, а збоку від головної магістралі на 100 метрів.

89340599 317324579227890 8013434626645164032 n scaled

Зведений він був у 1895 році за проектом архітектора Максиміліана Шльоса.

Через щільну забудову в тій частині вулиці Сапєжинської (Незалежності) та через те, що вулиця перетинала колії під кутом переїзд мав бути високим і довгим. Також виникала необхідність у викупі деяких приватних земельних ділянок.

aerofotozjomka 1917 scaled

Тому відмовилися від ідеї зводити там міст. Натомість було прийнято рішення збудувати насип паралельно колії (по обидва боки від якої двадцятиметрова смуга землі належала залізниці), а потім перетнути їх під прямим кутом. Таким чином залізничний переїзд став коротшим та значно дешевшим.

46505937 2190070324593504 4829370190942699520 o scaled

Ось яким був вигляд на колію на зализничний возкла (проглядається на горизонті ліворуч) зі старого мосту. За маневровою вежею (праворуч) лінія де проходить теперешній автомобільний міст: 

58381251 217775872516095 4068544488534966272 o scaled

До слова, маневрова вежа (праворуч) збереглася й сьогодні. Тепер за нею, в декількох десятках метрів, проходить новий міст через колії. Фотографували, знову ж таки, зі старого мосту: 

89766722 321885012105180 7982358072947376128 o scaled

Міст був знищений німцями у 1944 р. Як відомо, сьогодні збереглася одна з його кам’яних опор (ліва сторона, з боку вул. Хриплинської). 

56466368 2345850545685279 1624085558781280256 o scaled

Відкрили найбільший в області залізобетонний шляхопровід через залізницю на вул. Радянській (нині — Незалежності) у грудні 1980 року.

Читайте також: 

Підписуйтесь на нашу сторінку у FacebookInstagram , Youtube та Telegram

Новини партнерів





Коментарі

0

Коментарів ще немає

Залишити відповідь

Ваш email не буде опублікований. Обов’язкові поля позначені зірочкою (*)

Поле має бути заповнене
Поле має бути заповнене
© 2020 Всі права захищено