Івано-Франківськ

Ретро Івано-Франківськ: 145 років тому розпочала роботу залізниця Станіславів-Стрий (ФОТО)

На початку січня 1875 року здано в експлуатацію залізницю, яка з’єднала Станіславів та Стрий довжиною понад 107 км.

photo 2020 12 07 16 04 05

Залізнииця Ерцгерцога Альбрехта (нім. Erzherzog Albrecht-Bahn) — фрагмент мережі залізниць у Галичині, яка до Першої світової війни була частиною Австро-Угорської імперії. Залізниця з’єднувала Львів зі Стриєм (через Миколаїв) і Стрий з Івано-Франківськом (через Долину). Її загальна довжина становила 181 км.

Концесію на побудову залізниці було видано 22 листопада 1871 року. Концесія стосувалася двох трас: Львів — Стрий — Сколе — станція Бескид, а також Стрий — Станіславів (нині Івано-Франківськ). Консецію отримала група впливових польських і австрійських промисловців та громадських діячів, а також Галицький банк Крайовий (Galicyjski Bank Krajowy). Через два роки, 16 листопада 1873 року, відкрито перший відтинок дороги: Львів — Стрий (довжина 73,5 км).

Galicia 1897 1 scaled

1 січня 1875 року здано в експлуатацію другий відтинок: Стрий — Станіславів (довжина 107,5 км). Також був збудований відтинок Долина — Вигода (8,6 км).

У Стрию Залізниця Ерцгерцога Альбрехта з’єднувалася з Дністрянською залізницею, а в Станіславові — з уже існуючою Львівсько-Чернівецько-Ясською залізницею (через Ходорів, Галич, Станіславів). З часом побудовано свого роду продовження цієї залізниці: у 1884 році відкрили лінію Станиславів — Гусятин, яка отримала назву Галицька Трансверсальна залізниця (через Бучач, Чортків).

Erzherzog Albrecht Bahn

На початку 1874 року Залізницею Ерцгерцога Альбрехта курсувало 16 паротягів KkStB 46, 2 KkStB 95, 34 пасажирські та 403 товарні вагони. На час відкриття лінії Стрий — Станіславів до вагонного парку додали 13 пасажирських та 103 товарних вагонів. З цією кількістю рухомого складу залізниця працювала до 1881 року.

22 KRB 310 scaled

За перший повний рік (1874) послугами залізниці скористувалось 124 тис. пасажирів. Через рік було вже 231 тисяча. Пізніше це число знизилось, і 1879 року вона перевезла 139 тис. осіб. Але 1881 року було вже 186 тисяч. До 1879 року пасажири могли подорожувати у вагонах 1, 2, 3 або 4 класу. В 1874—1878 рр. вагонами 1 класу їздило лише 0,2—0,4 % пасажирів, 2 клас вибирало 4,5—5,5 %, і 16—20 % воліли 3 клас. Переважна більшість (66—76 %) віддавала перевагу найдешевшому 4 класу. Від 3,0 до 8,1 % усіх пасажирів становила пільгова група — військовослужбовці.

rozklad potyagiv scaled

Спочатку (1874) Залізниця Ерцгерцога Альбрехта перевезла 52,8 тис. тонн товарів і багажу. В подальші роки відбувався помітний зріст: від 100 тис. тонн (1875), до 147 тис. (1877) і 245 тис. у 1879 р. З 1885 р. стала ланкою Галицької Трансверсальної залізниці.

Від 22 серпня 1891 року залізниця перейшла у власність організації за назвою Австрійські державні залізниці.

Nyzhche odne z najdavnishyh foto nashogo mista zroblene v 1866 r. vidrazu pislya vidkryttya zaliznychnogo dvirtsya u Stanyslavovi. scaled

Нині давню Залізницю Ерцгерцога Альбрехта активно використовують для пасажирських і вантажних перевезень. Щоправда, залізничної колії від Івано-Франківська до Бучача з 1944 року немає.

Читайте також: 

Підписуйтесь на нашу сторінку у FacebookInstagram , Youtube та Telegram
Читайте нас у тг






Коментарі

0

Коментарів ще немає

© 2020 Всі права захищено