На старих картах вулиця Сапєжинська (нині – Незалежності) перед колією раптово обривалася.Праворуч, паралельно залізниці, відходить вуличка Пілсудського (Шота Руставелі), на якій, і, був зведений колишній шляхопровід. Вже на іншому боці вливалася у продовження Сапіжинської (нині вул. Хриплинська, біля АЗС).
Попередній старий міст (тоді його називали віадук) знаходився не в тому ж місці, що тепер новий, а збоку від головної магістралі на 100 метрів.
Зведений він був у 1895 році за проектом архітектора Максиміліана Шльоса.
Через щільну забудову в тій частині вулиці Сапєжинської (Незалежності) та через те, що вулиця перетинала колії під кутом переїзд мав бути високим і довгим. Також виникала необхідність у викупі деяких приватних земельних ділянок.
Тому відмовилися від ідеї зводити там міст. Натомість було прийнято рішення збудувати насип паралельно колії (по обидва боки від якої двадцятиметрова смуга землі належала залізниці), а потім перетнути їх під прямим кутом. Таким чином залізничний переїзд став коротшим та значно дешевшим.
Ось яким був вигляд на колію на зализничний возкла (проглядається на горизонті ліворуч) зі старого мосту. За маневровою вежею (праворуч) лінія де проходить теперешній автомобільний міст:
До слова, маневрова вежа (праворуч) збереглася й сьогодні. Тепер за нею, в декількох десятках метрів, проходить новий міст через колії. Фотографували, знову ж таки, зі старого мосту:
Міст був знищений німцями у 1944 р. Як відомо, сьогодні збереглася одна з його кам’яних опор (ліва сторона, з боку вул. Хриплинської).
Відкрили найбільший в області залізобетонний шляхопровід через залізницю на вул. Радянській (нині — Незалежності) у грудні 1980 року.
Читайте також:
- Мандри непомітним Івано-Франківськом: вулиця Стефаника (ФОТО)
- Мандри непомітним Франківськом: вулиця Рєпіна (ФОТО)
- Мандри непомітним Івано-Франківськом: вулиця Лермонтова (ФОТО)
- Мандри непомітним Франківськом: вулиця Маланюка (ФОТО)