Влітку 1894 року у місті виник проєкт бензомоторного трамвая. Однак після обговорень було вирішено будувати кінний трамвай. 1896 року остаточно зупинилися на електричному трамваї.
На засіданні міської ради 26 березня 1908 року оголосили про початок підготовчих робіт із запровадження трамвайного руху в Станиславові. Тоді навіть затвердили схему руху.
Краєзнавець Михайло Головатий вперше дослідив майбутні маршрути. Основна лінія мала проходити від залізничного вокзалу теперішніми вулицями Вовчинецькою, Грушевського та Незалежності (де мало йти перше відгалуження до залізничного віадука).
Далі лінія прямувала Вічевим майданом, де мало бути ще одне розгалуження: одна мала йти вул. Галицькою до парку Воїнів-Інтернаціоналістів, інша — вулицями Мазепи, Січових Стрільців, Чорновола та парку ім. Шевченка.
До справи пуску трамваю ставилися серйозно. Роботи мала проводити відома німецька фірма «Сіменс і Гальське». Крім брукування вулиць, прокладання рейок та закупівлі рухомого складу, треба було ще збудувати електростанцію і трамвайне депо.
Вважається, що на заваді цьому амбітному проєкту стала Перша світова війна, втім існує й інша причина. Вартість «трамваїзації» Станиславова коштувала б міському бюджету мільйон корон. І це по мінімуму!
Магістрат порадився, і у квітні 1909 року надрукував повідомлення, що організація трамвайного руху є недоцільною. Як варіант розглядали пуск дешевших електричних омнібусів.
Але й на них забракло грошей.
ДО ТЕМИ…
Натомість паровий трамвай (міська залізниця) з’явилася у сусідній Коломиї іще у 1886 році. Коломийський паровий трамвай був реалізований завдяки власнику нафтових розробок Станіславу Щепановському, керував будівництвом інженер Рудольф Матковський.
Хоча основним вантажем, який перевозила залізниця, була нафта, завдяки тому, що колії були прокладені безпосередньо по міським вулицям Коломиї, ця залізниця відігравала роль міського і приміського транспорту.
Вона проіснувала більш як 80 років – Коломийський паровий трамвай припинив своє існування у 1967 році.
Читайте також:
- Ретро Івано-Франківськ: як станіславчанин сенсаційно поборов чемпіона Піддубного (ФОТО)
- Ретро Івано-Франківськ: як 123 роки тому у місті з’явилася небачена до цього розвага (ФОТО)
- Ретро Франківськ: 347 років тому місто відвідав майбутній король Ян Собєський (ФОТО)
- Ретро Івано-Франківськ: як місто випередило Краків та Львів (ФОТО)
- Ретро Івано-Франківськ: поява отців-єзуїтів та будівництво колегіуму
- Десять цікавих та маловідомих фактів про пам’ятник Міцкевичу в Івано-Франківську (ФОТО)
- 126 років тому відбулося відкриття залізничної лінії Станиславів-Вороненка (ФОТО)
- Ретро Івано-Франківськ: як 126 років тому місто відвідала всесвітньовідома актриса (ФОТО)
- Ретро Івано-Франківськ: як 117 років тому місто відвідав видатний композитор (ФОТО)
- Ретро Івано-Франківськ: 114 років тому сталася найбільша крадіжка в історії пошти (ФОТО)
- Ретро Івано-Франківськ: 123 роки тому запрацювала модернова цегельня Урмана (ФОТО)
Підписуйтесь на нашу сторінку у Facebook, Instagram , Youtube та Telegram
Читайте нас у тг